תפריט נגישות

סמל יוסף יוסי צור מנצור ז"ל

יוסף צור
בן 20 בנפלו
בן צפורה ודוד
נולד בראשון לציון
בכ"ב בתמוז תש"י, 7/7/1950
התגייס ב-1968
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב בתמוז תש"ל, 26/7/1970
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: ראשון לציון
חלקה: 01, שורה: 01, קבר: 02.
הותיר: הורים, אחים- עמי ובועז

קורות חיים

בן דוד וצפורה. נולד ביום כ"ב בתמוז תש"י (7.7.1950) בראשון-לציון ולמד בביה"ס ויתקין ובבית-הספר התיכון "אריאל" בראשון לציון. תכונותיו הבולטות ביות היו אהבת האדם וענוותנות ומילדותו היה חבר לכל אדם וניסה להבין ולעזור לזולת בשעת מצוקה או כשותף לשמחה. בילדותו היה פעיל בתנועת הנוער "העובד והלומד" והצטיין בנכונותו להתנדב לכל פעולה. היה ספורטאי מעולה ונהג לשחק ביעקר בכדורגל ובכדור-סל. הוא היטיב לשחות וכשהיה כבן 15 הציל שלוש מחבריו מטביעה. יוסי היה בעל אישיות קורנת טוב-לב. השהייה במחיצתו הייתה חוויה של בידור ושמחת חיים ולא פלא שתמיד היה מוקף בבני משפחה וידידים רבים שבקשו את קרבתו. הוא האציל משלוותו ומטוב לבו על הכל. יוסי היה מסור מנאמן לשני אחיו ולהוריו, שבטחו בו ושאבו עידוד מאישיותו המקסימה. יפה מראה וגבה קומה היה, אדיב ואציל נפש ואדם למופת.



יוסי גויס לצה"ל ב-1968, סיים את הטירונות כחניך מצטיין ואחרי כן סיים קורס מ"כים. בתקופת שירותו השתתף בהצטיינות במשימות מבצעיות מעבר לקווי האויב ובארץ, הוא הצטיין בכל תפקידיו ביחידה, הן בפיקוד על חייליו והן בתפקידו כסמל חבלה. ביום כ"ב בתמוז תש"ל (25.7.1970), נפטר סמל יוסף מפצעים, שנפצע יום קודם מפגיעת בזוקה ברמת הגולן והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות בראשון לציון.



שחקני קבוצת הכדורגל של "הפועל" רמת אליהו, שיוסי היה חבר בה, קראו את שם קבוצתם קבוצת הפועל "יוסף" להנצחת זכרו, חדר טבע בבית-הספר היסודי בו למד נקרא על שמו "חדר יוסף".



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה