תפריט נגישות

סמל גד רואש ז"ל

גד רואש
בן 21 בנפלו
בן פאני וגבריאל
נולד במרוקו - מקנס
בט' בשבט תשכ"א, 26/1/1961
התגורר בירושלים
התגייס ב-אוגוסט 1979
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בקרב
בט"ז בתמוז תשמ"ב, 6/7/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: ביירות
באזור לבנון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 07, קבר: 02.
הותיר: הורים וחמישה אחים

קורות חיים

בן פאני וגבריאל, נולד ביום ט' בשבט תשכ"א (26.1.1961) בעיר מקנס שבמרוקו. בשנת 1962 עלתה המשפחה לישראל.

את לימודיו בבית-הספר היסודי החל גדי ב"גאולים א'", שבשכונת בקעה בירושלים. הוא המשיך את לימודיו התיכוניים, וסיימם במגמה חקלאית בבית-הספר החקלאי "עין כרם".

באוגוסט 1979 הוא התגייס לצבא, והוצב לשרת בחטיבת גולני. גדי עבר את מסלול הטירונות בגולני, כשלנגד עיניו עמדה דוגמת אחיו הגדולים ששירתו כמפקדים ביחידות קרביות. תחילה הועלה גדי לדרגת רב"ט, ועם סיום קורס מ"כים הועלה לדרגת סמל והומלץ להמשיך במסלול קצונה.

כחודש לפני שחרורו, פרצה מלחמת שלום הגליל, גדי היה עם הכוח, שהבקיע את מערכות האויב בלבנון. הוא פיקד על נגמ"ש, והגיע עם יחידתו למבואות ביירות.

ביום ט"ז בתמוז תשמ"ב (6.7.1982), נחתה קטיושה ישירות אל תא הלוחמים בנגמ"ש עמוס תחמושת. הנגמ"ש התפוצץ, וארבעת החיילים שהיו בו נהרגו. גדי היה אחד מהם. בן 21 שנים הוא היה בנופלו.

גדי הובא למנוחות בהר הרצל בירושלים. הוא השאיר אחריו הורים, חמישה אחים וביניהם אחיו התאום.



שר הביטחון כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "סמל גדי רואש נתן את חייו למען מולדתו. נפל במערב ביירות, כסמל מחלקה ותיק. גד התבלט כאיש סגל מקצועי, בעל כושר מנהיגות. אישיותו השרתה על חייליו ביטחון ויכולת לבצע כל משימה".

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "גדי היה בעל כושר מנהיגות. בתקופה שבה היה חסר קצין במחלקה, תפקד גדי כמפקד המחלקה ועשה זאת בצורה הטובה ביותר. בפעילות המבצעית בקו בלבנון, ובחורף האחרון, היה גדי מפקד מוצב. דרך עבודתו עם חייליו ואחזקת המוצב היו לשם דבר".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה