תפריט נגישות

רס"ב הרצל זכריה ז"ל

הרצל זכריה
בן 42 בנפלו
בן לטיפה ושלמה (סלים)
נולד בחיפה
בכ"א בשבט תשי"ג, 6/2/1953
התגורר בכפר חסידים א'
התגייס ב-10/2/75
שרת במשטרת ישראל משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת שירותו
בב' באייר תשנ"ה, 2/5/1995
מקום קבורה: כרמיאל

קורות חיים

רס"ב הרצל זכריה ז"ל נולד בחיפה ב-06/02/1953, ללטיפה וסלים ילידי עיראק, בן חמישי למשפחה ברוכת ילדים. הם התגוררו בקריית אתא, וכשהיה צעיר עברה המשפחה לשכונת הדר שבחיפה, שכונה מעורבת של ערבים ויהודים. שם בשכונה למד הרצל את השפה הערבית.

כנער עבד הרצל כמדריך נוער עם ילדים בעלי פיגור, ומשם כל אהבתו אליהם.

בגיל 18 התגייס הרצל לשירות סדיר במג"ב. בראשית שירותו גויס למג"ב סאסא, ובתקופה זו כאשר שמרו על גבול הצפון וחיפשו מחבלים, הם הביאו לתפיסתו של אודי אדיב וחבורתו.

במהלך שירותו הסדיר עבר הרצל קורס מ"כים ולאחר מכן השתחרר ועבד תקופה מסוימת כרתך בבתי הזיקוק.

בשנת 1977, לאחר חברות אינטנסיבית ואוהבת, התחתן הרצל עם בחירת ליבו מלכה, ובחודש יוני 1978 נולד בנם הבכור שלומי.

כאשר חזר הרצל לשירות קבע במג"ב, התבקש עקב מיומנותו לשמש מדריך בבית חורון. גם שם בלטו תכונותיו המקצועיות ומיד לאחר הדרכת מחזור אחד של טירונים התבקש על ידי הימ"מ להצטרף להדרכת חניכיו. הוא נשאר בימ"מ והצטרף ליחידת הצלפים. מאוד אהב את היחידה, שהיתה באותו זמן בהתהוות, על כל המשתמע מכך.

לאחר תקופה מסוימת עברו לבסיס קבע והאהבה הגדולה של האנשים ליחידה הביאה אותם לראות במקום בית ומשפחה, אפילו שהחיים שם התנהלו כמו במערב הפרוע.

בשנת 1981 נולדה בתו הגר. באותה תקופה עבר הרצל לשרת במג"ב צפון. הוא עבר קורס רכזי מודיעין ושירת כרכז מודיעין בגזרת הגליל המערבי. הוא זקף לזכותו גילויים רבים והבאת חשודים לדין.

בשנת 1983 נולדה הבת עדי ז"ל. עדי היתה ילדה אהובה ומיוחדת, אך בשנת 1987 נהרגה בתאונת דרכים מחרידה. הרצל קיבל באופן קשה ביותר את מותה של בתו. בשנת 1988 נולדה הבת מאור שהכניסה אור ושמחת חיים לבית, לחייו של הרצל ולמשפחה כולה.

המשפחה גרה עד חודש אפריל 88 בכרמיאל. אח"כ עברו ליישוב אשחר שבגוש שגב בגליל. באותה תקופה עבר הרצל לשרת במחט"ב (מפקדה חטיבתית) מג"ב צפון בתפקיד סמב"צ (סמל מבצעים), והיה אחראי על מבצע "זנב שועל".

בשנת 1991 נבחר הרצל כשוטר המצטיין על שירות מקצועי וטוב.

הרצל היה איש מיוחד במינו. הוא היה בעל ואבא מסור ואוהב, איש שמשפחה היתה עבורו ערך עליון. הוא אהב לטפח את הגינה. היה איש עם "ידיים ירוקות", וכל מה שנגע בו פרח וצמח. הוא אהב טיולים - אהבת הארץ והנופים היו מושרשים בלבו ובדמו.

ב- 2/5/1995 בעת שהתכונן לטקס יום הזיכרון, קיבל דום לב ונפטר באופן פתאומי, מבלי שאיש יצפה לכך.

"יהי זכרו ברוך".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה