תפריט נגישות

רב"ט עזריה סגל ז"ל

עזריה סגל
בן 26 בנפלו
בן חיה ומאיר
נולד ביבנאל
בי"ז באדר תרפ"ב, 17/3/1922
התגורר ביבנאל
התגייס ב-29.11.1947
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בקרב
בי"א באייר תש"ח, 20/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: דגניה א'
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: יבנאל

קורות חיים

עזריה נולד בי"ז אדר תרפ"ב (1921) ביבנאל. גמר את בית הספר העממי במקום ושנתיים נוספות למד בטבריה.

בשנים 1940 - 1941 היה עזריה חבר הכשרת נוער עובד באפיקים, אחר יצא, יחד עם יתר חברי ההכשרה, להתישבות בקבוץ "קדמה" ע"י נתניה. בלחץ ההורים, ותוך מסירות, חזר עזריה למשק הוריו ביבנאל, שלוש שנים שרת בנוטרות ועבר קורסים שונים בשירות ההגנה, אך כל אותה עת היה חורש שדותיו. משנת 1946 - 1947 עבד כפועל בנין מקצועי, בלי לנטוש את המשק.

מיד לאחר ה 29 בנובמבר 1947, נקרא עזריה לדגל. מאז השתתף בפעולות רבות. משך פעולותיו נודע שמו כצלף. ב 26 בדצמבר 1947 נקרא להילחם יחד עם נבחרי הצלפים היהודיים בצליפות הערבים בחיפה, ואדי ניסאנס ובית הבורג' המפורסמים.

מכאן עבר להילחם בכנופיות בגליל! הוא ארב עם חבריו לכנופיות, אשר התרכזו באזור מגדל וכן השתתף בהתקפות על ריכוזי הכנופיות בעין מאהל, לוביה, דבוריה וערב אלזביח (מיד אחרי רצח כיתת החברים מבית קשת).

בוגר קורס הצלפים הארצי הראשון למ"כ צלפים בכפר שמריהו, מיד אחרי סימו את הקורס בהצלחה, השתתף בהתקפות על דרכי התחבורה סג'רה - טבריה.

זמן קצר הדריך בקורס לצלפים ביסוד המעלה ועם חבריו הדף את חילות קאוקג'י ממשמר העמק.

היה בין הראשונים לכל התקפה נגד אויבי המדינה. היה מגרעיניו הראשונים של גדוד "ברק" בחטיבת "גולני".

עם צאת הבריטים את הארץ והתחלת האופנסיבה הגדולה של הכוחות הסוריים בעמק הירדן, ראה עזריה את גודל הסכנה - ומיד התיצב למלחמה בפולש.

ב 17 במאי, עם ערב, אץ עזריה בלי היסוס מסג'רה לדגניה. פעולות הצלפים הסוריים במקום עשו שמות בכוחותינו ורתקונו לעמדות. עזריה החליט החלטה נחושה, להלחם בה - ולו גם יחידי! נטל את מצנפת הצלפים, ובהזדמנות ראשונה התחמק לקרב הקדמי. בחרוף נפש התקרב אל מול צלפי האויב, אשר קבעו את עמדותיהם על גג משטרת צמח, אך יד הגורל היתה לרעתו...

אחיך אבינועם

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה