תפריט נגישות

רס"ב הרצל זכריה ז"ל

אודות


רס"ב זכריה הרצל נולד בחיפה ב-06/02/1953, בן חמישי למשפחה ברוכת ילדים, בן ללטיפה וסלים ילידי עיראק. הם התגוררו בקריית אתא וכשהיה צעיר עברה המשפחה לשכונת הדר שבחיפה, שכונה מעורבת של ערבים ויהודים. שם בשכונה למד הרצל את השפה הערבית.
כנער עבד הרצל כמדריך נוער עם ילדים בעלי פיגור ומשם כל אהבתו אליהם.
בגיל 18 התגייס הרצל לשירות סדיר במג"ב. בראשית שירותו גוייס למג"ב סאסא ובתקופה זו כאשר הם שמרו על הגבול הצפון וחיפשו מחבלים הם הביאו לתפיסת של אודי אדיב וחבורתו.
במהלך שירותו הסדיר עבר הרצל קורס מ"כים ולאחר מכן השתחרר ועבד תקופה מסויימת כרתך בבתי זיקוק.
בשנת 1977 לאחר חברות אינטנסיבית ואוהבת התחתן הרצל עפ בחירת ליבו מלכה, ובחודש יוני 1978 נולד בנם הבכור שלומי.
כאשר חזר הרצל לשרות קבע במג"ב התבקש עקב מיומנותו לשמש כמדריך בבית חורון. גם שם בלטו תכונותיו המקצועיות ומיד לאחר הדרכת מחזור אחד של טירונים התבקש על ידי הימ"מ להצטרף להדרכת חניכיו. הוא נשאר בימ"מ והצטרף ליחידת הצלפים, הוא מאוד אהב את היחידה שהיתה באותו זמן בהתהוות על כל המשתמע מכך.
לאחר תקופה מסוימת עברו לבסיס קבע והאהבה הגדולה של האנשים ליחידה הביאה אותם לראות במקום בית ומשפחה אפילו שהחיים שם התנהלו כמו במערב הפרוע.
בשנת 1981 נולדה ביתו הגר. באותה תקופה עבר הרצל לשרת במג"ב צפון. הוא עבר קורס רכזי מודיעין ושירת בתור רכז מודיעין בגזרת הגליל המערבי. הוא זקף לזכותו יתרונות רבים והבאת חשודים לדין.
בשנת 1983 נולדה הבת עדי ז"ל. עדי הייתה ילדה אהובה ומיוחדת אך בשנת 1987 נהרגה מתאונת דרכים מחרידה. הרצל קיבל באופן קשה ביותר את מותה של בתו. אך בשנת 1988 נולדה הבת מאור שהכניסה אור לבית ושמחת חיים לחייו של הרצל ולחיי המשפחה כולה.
המשפחה גרה עד חודש אפריל 88' בכרמיאל, אח"כ עברו לישוב אשחר שבגוש שגב בגליל. באותה תקופה עבר הרצל לשרת במחט"ב מג"ב צפון בתפקיד סמב"צ (סמל מבצעים) והיה אחראי על מבצע "זנב שועל".
בשנת 1991 נבחר הרצל כשוטר המצטיין על שירות מקצועי וטוב.
הרצל היה איש מיוחד במינו. הוא היה בעל ואבא מסור ואוהב, איש שמשפחה הייתה עבורו ערך עליון. הוא אהב לטפח את הגינה הוא היה איש עם "ידיים ירוקות" וכל מה שנגע בו פרח וצמח. הוא אהב טיולים, אהבת הארץ והנופים היו מושרשים בליבו ובדמו.
ב-2/5/1995 בעת היותו מתכונן לטקס יום הזיכרון קיבל דום לב ונפטר באופן פתאומי מבלי שאיש יצפה לכך.
"יהי זכרו ברוך".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה