תפריט נגישות

סמ"ר אורן זריף ז"ל

מתוך כתבה מהעיתון


"זה היה חוסר מזל", כך אמר שלשום סגן אלוף ניר, מפקד הגדוד בגולני שארבעה מחייליו נהרגו בדליקה בוואדי סלוקי.
"אנחנו עדיין בשלב של תחקירים ובדיקות של מה שקרה, אבל חייבים להבין, שמבחינתו האירוע התחיל בהצלחה בלתי רגילה.
"חיילי הכוח הצליחו לזהות חולייה של מחבלים בסמוך לשעהתשע בבוקר. נורתה אש מדויקת לעבר המחבלים ושניים מהם חוסלו במכת האש הראשונה. בהמשך נהרגו שני מחבלים נוספים והצלחנו לפגוע גם במחבל חמישי מבחינתנו זו היתה התחלה מצוינת.
"היתה שריפה שפרצה, ככל הנראה, מירי ארטילרי של כחותינו. האש התקדמה לעמדות השונות של חיילי הכוח שהיו באיזור באיטיות שלא הטרידה אותנו.
"במהלך ההיתקלות שולבו מסוקי קרב שהגיעו למפגש הוואדיות, שבו שכבו חיילי הכוח. פתאום נוצר שרוול אש אדיר, והרוח העזה החלה להתפשט במהירות לכיוון הכוח. "מפקד הפלוגה קיבל החלטה להתחיל להתקפל עם חיילי הכוח. חלק מהחיילים פרקו ציוד, והחלו לחלץ לאחור.
"החיילים לא צעקו, הכול התנהל בשקט. חילופי אש כבדים מסביב, ש שאוחזת בכל מקום, חיילים שנאלצים להימלט לשרוול האש שרק המשיך להתפשט והם פועלים בשקט. בשלב מסוים איבדנו את הקשר, ומי שנתן תמונה על מה שקרה זה הטייסים של חיל האוויר שנעו באוויר ונחתו במקומות שלא האמנו שאפשר לנחות בהם.
"אורן הצלף ושמעון המקלען נשארו מאחור כדי לוודא באופן סופי שהמחבלים נהרגו. גם רועי ושמעון נשארו, שמעון היה עם מכשיר קשר על הגב. כל הארבעה מתו למרות שניסו להיחלץ, חלקם משאיפת עשן.
"שני חיילים, רועי ואורן, כמעט והצליחו להגיע לכביש. הם נעו בשטח הסבוך, שהיה אפוף עשן, ביחד עם דותן, אחד ממפקדי הכוח. דותן הלך איתם ובשלב מסוים, כנראה בגלל העשן הכבד, הוא המשיך בכיוון מעט שונה והקבוצה נפרדה.
"הם המשיכו. בסך הכל הם נעו כ-20 דקות, והספיקו להגיע עד למרחק של כ-200 דקות, והספיקו להגיע עד למרחק של כ-200 מטר מכביש. דווקא שם, דקות לפני שהגיעו למקום מבטחים, הם מצאו את מותם. האש הכריעה אותם.
"התחושה קשה. בעצם של תסכול. הצלחנו לחסל חמישה מחבלים, אבל פתאום התהפך הגלגל ואז נקלענו לתוצאה טרגית של לחימה שבה נהרגו לנו ארבעה לחומים ונפצעו ששה.
"למרות הכל לפנינו עוד דרך ארוכה, ונמשיך בביצוע הפעילויות בלבנון. חיילים בגולני לוקחים אפשרות שדברים כאלה יכולים לקרות, אבל האינטנסיביות באיזור מחייבת אותנו לחזור במהירות לשגרה.
"המחיר קשה, המקרה מזעזע במיוחד כיוון שהרגשנו שהמשימה בוצעה, אבל חייבים לחזור לשגרה ומהר".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה