תפריט נגישות

שוטר פואד זידאן ז"ל

פואד זידאן
בן 19 בנפלו
בן סלמה וכמאל
נולד בבית ג'אן
בכ"ח בתמוז תשכ"ח, 24/7/1968
התגורר בבית ג'אן
התגייס ב-מאי 1986
שרת במשטרת ישראל משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת מילוי תפקידו
בה' בטבת תשמ"ז, 6/1/1987
מקום נפילה: בית לחם
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: בית ג'אן

קורות חיים

שוטר חובה זידאן פואד ז"ל, בן כמאל וסלמה, נולד בישראל בשנת 1996 למשפחה דרוזית בבית ג'אן. היה הבן הבכור ועזר רבות להורים בחינוך אחיו הצעירים. כבן בכור קיבל על עצמו אחריות בטיפול השוטף של הבית. בשעות הפנאי ובחופשות מילא תפקידים חשובים בבית הוריו. היה מיוחד באופן בו כיבד את אביו ואת אימו. למד בבית הספר היסודי והתיכוני בכפר הולדתו. היה בעל כישורים חברתיים בולטים, ידע לרכז סביבו את חבריו והיה אהוד ואהוב על כל מכריו. באירועים חברתיים היה תמיד במרכז כמארגן וכמבצע. היו לו כישורים ספורטיביים בולטים. במיוחד עסק בפיתוח הגוף ובקראטה. נמנה על עמותת הקראטה, היה עוזר ומאמן בהתנדבות בני נוער בקראטה בכפר הולדתו, בית ג'אן.

המנוח ניסח חוקים בקראטה. מתוך קובץ החוקים, אנו רואים את נפשו הרגישה, ההומנית והפיוטית של המנוח. וכך הוא כותב בין היתר: "לא לדבר דברי הבל וכסל, לא להוציא דברי תרמית. כבד את אמך ואת אביך ומשפחתך. החופש נועד כפרטיות לאדם ואין לתיתו אפילו לחברך ולמשפחתך. יש לנצל את הזמן בחכמה ובזהירות ולהפיק ממנו את התועלת המירבית. בשעת סכנה עליך לבחור את דרך המוצא הנראית לך - הבחירה בידך. בעלי החיים הם נשמות כבני אדם ויש לרחם עליהם ולהושיט להם עזרה בשעת הצורך". בכותרת החוקים הוא כותב: "החוקים שמציב אני לעצמי בעזרת האלוהים - ואנהג על פיהם". ניסוח החוקים מגלה החלטיות וכח רצון, נטילת אחריות ותכנון לטווח רחוק.

פואד החל את שירותו במאי 1986. הוא עבר קורס טירונות בבית ספר החילי במשמר הגבול. בחודש ספטמבר הוצב באיוש בפלוגה כ"ה בתפקיד לוחם. למרות תקופת שירותו הקצרה, השתתף בפעילויות מבצעיות רבות בתחום בטחון הפנים, השלטת סדר ציבורי ומניעת פעולות פח"ע. באחת הפעולות החשובות של המנוח, השתתף בלכידת מחבל מסוכן שהיה אחראי על חוליה אכזרית ביותר באזור חברון. לאחר שנלכד ראש החוליה הוא הסגיר את כל אנשי החוליה שמנו 10 איש. לאחר מעשה התברר שאנשי החוליה תכננו לבצע פיגועים שונים. כמו כן נתפסו כמויות עצומות של אמל"ח.

כשוטר הצטיין בעבודתו המקצועית וביחסיו החברתיים. היה שוטר ממושמע ומילא את תפקידו על הצד הטוב ביותר. היה בעל ידע מקצועי רחב, כושר גופני מעולה, ונחוש לבצע את המוטל עליו. מפקדיו היו שבעי רצון מדרך פעולתו ונבאו לו עתיד מזהיר במשמר הגבול. יחסיו החברתיים הצטיינו בחום רב. הוא ידע לעודד חבר בעת צרה, מנחם ונותן הרגשה טובה לסובבים אותו.

בתאריך 6.1.1987 בשעות הערב היתה יחידתו בתגבור חג המולד בבית לחם, כדי לסכל אפשרות של פיגוע חבלני באזרחים, שבאו מרחבי העולם לחגוג את חג המולד בבית לחם. היחידה שוכנה בבית ספר בעיר, חלק מהשוטרים היו בעבודה וחלק מהשוטרים, ובתוכם פואד, היו במנוחה בבית הספר. השוטרים בבית הספר הצטיידו מחדש וטיפלו בנשק ואז נפלט כדור וכתוצאה מכך פואד נהרג.

למשמע הבשורה הקשה, משפחתו ומכריו הוכו בתדהמה.

הוא הספיק לשרת במג"ב רק חצי שנה. בן 19 היה במותו.

נטמן בבית העלמין בבית ג'אן.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה