תפריט נגישות

טר"ש אליהו אלי קרן ז"ל

אליהו קרן
בן 19 בנפלו
בן רבקה ואברהם
נולד בחיפה
בכ"ז בניסן תש"ח, 6/5/1948
התגייס ב-פברואר 1967
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בקרב
בז' בסיון תשכ"ז, 15/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: בית המכס
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: נהריה
חלקה: 2, שורה: 7, קבר: 6.

קורות חיים

בן אברהם ורבקה. נולד בעיצומה של מלחמת-הקוממיות ביום כ"ז בניסן תש"ח (6.5.1948) בחיפה. למד בבית-הספר היסודי "גאולה" בעירו. השתייך לתנועת "הצופים" שם. בלמדו בבית-הספר התיכון "בסמ"ת" נרשם כחבר לחוג של ריקודי עם מטעם עיריית חיפה.

כאשר גמר ללמוד בכיתה ג' ב"בסמ"ת" עזב את בית-הספר ובהשפעה הוריו נכנס לבית-הספר הטכני של חיל-האויר והצטיין כתלמיד בו. כשהתגבש בתנועה הרעיון של גרעין לנח"ל רצה גם הוא להצטרף אליו אלא שלא שוחרר מבית-הספר. הוריו פנו לשם (על פי בקשתו) והסבירו שהוא רוצה לצאת יחד עם חבריו; הם הבינו לרוחו ועשו בבקשתו. אז הצטרף לגרעין תש"ח, שהיה בקבוצת חולדה בשירות ללא תשלום.

בפברואר 1967 התגייס לצה"ל ועשה מספר ימים בצנחנים אף שלפי דעתו קשה יהיה לו להגיע מהם לגרעין. כאשר עבר ל"גולני" קיוה שמשם יוכל לעבור ביתר קלות לגרעין, אלא שלא כך היה. בקשתו להעברה נידחתה והוא ראה את את הסירוב בהתמרמרות. הוא היה מיועד לצאת לקורס מ"כ אחרי הטירונות אבל עוד הוא בשירותו הסדיר פרצה מלחמת ששת הימים ואליהו נפל במוצבי בית המכס העליון מעל גשר בנות-יעקב על הרמה הסורית; זה היה ביום ז' בסיון תשכ"ז (15.6.1967). הובא למנוחת-עולמים בקבר-אחים בבית-הקברות הצבאי בנהריה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה