תפריט נגישות

סמל ולדיסלב גרומוב ז"ל

ולדיסלב גרומוב
בן 20 בנפלו
בן לודמילה ומיקוס
נולד בלטביה-ריגה
בי"ד באלול תשנ"ד, 21/8/1994
התגורר באשדוד
התגייס ב-21.7.2013
שרת בחטיבת גולני סיירת גולני
נפל בעת שירותו
בכ"א בכסלו תשע"ה, 12/12/2014
מקום קבורה: אשדוד
חלקה: 4, שורה: 1, קבר: 5.
הותיר: הורים ו- 2 אחים

קורות חיים

בנם של לודמילה ומיקוס. ולדיסלב נולד בעיר ריגה, בירת לטביה, ביום י"ד באלול תשנ"ד (21.8.1994). אח למקסים.

ולדי (שם החיבה של ולדיסלב) תמיד היה מלא חיים וידידותי.

מילדותו המוקדמת גילה סבלנות והתמדה. הוא ביצע את כל המטלות בקפידה רבה, שמר על סדר וארגון והקפיד להחזיר כל דבר למקומו. בגיל שנתיים החל ללמוד בגן ילדים. בשקידה ובסבלנות ביצע את כל השיעורים, ובסוף היום עזר לגננות לאסוף את הצעצועים המפוזרים.

בשנת 2001, במלאות לו שבע, התקבל ולדי לכיתה א' בבית ספר מספר 60 בריגה. הוא למד ברצינות, הצטיין והתחבר עם ילדים בני גילו, אחדים מהם שמרו איתו על קשר כל חייו. באותן שנים הוא הצטרף לקבוצת הכדורגל של בית הספר בתפקיד חלוץ. ולדי נהנה מאוד לשחק בכדורגל, ובכל אימון השקיע מאה אחוז מעצמו. המאמנים וחבריו לקבוצה העריכו אותו בזכות הסיבולת הגבוהה שלו ושאיפתו לשלמות. שלא כצפוי, ולדי בעט בכדורגל ברגל שמאל, זווית שהקנתה לו עדיפות על יריביו. הוא השתתף בתחרויות כדורגל רבות והיה שותף להצלחת הקבוצה; ב-2006 הם זכו בפרס "כדור עור" בתחרות בין קבוצות נוער בלטביה; בשנת 2007 הגיעה קבוצתו למקום השלישי בתחרות הכדורגל של ריגה.

במאי 2009 סיים כיתה ז' בגימנסיה וביוני 2009 עלה לישראל עם משפחתו. במהלך הקיץ הראשון בארץ הם התגוררו בקיבוץ רביבים בנגב, ובספטמבר 2009 – כאשר התיישבה משפחתו באשדוד – החל ולדי ללמוד בפנימיית "חוות הנוער הציוני" בירושלים, במסגרת תכנית נעל"ה.

בתחילה הוא התגעגע מאוד לביתו בלטביה, אך בהדרגה הסתגל, התחבר למקום ולכיתה ורכש חברים רבים. ולדי הצטיין בלימודיו, ובשנת 2010 אף השתתף בתחרות ירושלים למתמטיקה. בפנימייה הרחיב את אופקיו בתחום האמנות, ועל עבודת הגמר שלו באמנות קיבל ציון גבוה מאוד- 98.

ולדי היה פעיל ביוזמות שונות בפנימייה, לדוגמא, מבצע התרמה בעבור האגודה למלחמה בסרטן ובמבצעים דומים אחרים. הוא אהב מאוד לשחק בהצגות שהועלו בבית הספר לקראת החגים, חלם להיות שחקן במה מקצועי.

בשעות הפנאי קרא ספרים רבים, בעיקר ספרי פנטזיה. האהובים עליו ביותר היו "סיפורי ממלכת נרניה" ו"ההוביט או לשם ובחזרה".

בשנת 2013 הוא סיים את לימודיו בתיכון והוענקה לו תעודת בגרות מלאה.

ב-21 ביולי 2013 התגייס ולדיסלב לצה"ל ושובץ בחטיבת "גולני".

כשם שהצטיין בלימודיו, כך גם בשירותו הצבאי. ולדי אהב את תפקידו הצבאי,ושימש דוגמא לחבריו לצוות. הוא סיים בהצלחה קורס צלפים והתחיל קורס "נתיב" (קורס הכנה לקראת גיור), ואולם למרבה הצער לא התממשו תכניותיו.

ולדי היה בן-אדם טוב, ליבו נאמן לחבריו, בכל עת הושיט יד לעזרה ושימח את הזולת. גם בבית נרתם לכל משימה ברצון, חבריו העידו על שמחת החיים שאפיינה אותו. חיוכו ייזכר בלב אוהביו הגאים בו.

סמל ולדיסלב גרומוב נפל בעת שירותו ביום כ"א בכסלו תשע"ה (12.12.2014), בן עשרים היה בנפלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי באשדוד. הותיר הורים, אח צעיר – מקסים ואח חורג בוגר – אלכסנדר.

חבריו כותבים: " היה בחור יפה. זה משהו שנשאר לנצח-יופי, חסד, רגעים של שמחה ואושר, הכל משתלב לבבות, נשמות. כמו משל סולומון-"הכל עובר, אבל שום דבר לא עובר."

"החיוך שלך הוליווד ... קשה לי להאמין. לא סיפרת לי מה עשית. ובכן, אנחנו כולנו גאים בך".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה