תפריט נגישות

סמ"ר יריב אמיתי ז"ל

יריב אמיתי
בן 21 בנפלו
בן גאולה ושמעון
נולד בי' בחשוון תשמ"ז, 11/11/1987
התגורר בהזורעים
התגייס ב-מרץ 2005
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ה בחשוון תשס"ח, 6/11/2007
מקום קבורה: הזורעים
הותיר: הורים וחמשה אחים ואחיות

קורות חיים

בן גאולה ושמעון. הבן השלישי מתוך שישה ילדים.

בני משפחתו של יריב אמיתי מתקשים לעכל את האסון שפקד אותם. שבע שנים אחרי שמרים אמיתי נרצחה בפיגוע ליד צומת כיסופים, אחיינה יריב נהרג בהתהפכות האמר במקום. "תמיד היתה לידו אווירה שמחה", סיפר דודו. "יריב תמיד בלט. הוא היה אחד המובילים בכיתה - כל מי שהיה עובר סמוך לביתו, בכל שעה משעות היום והלילה, תמיד היה רואה אנשים על הדשא ואווירה שמחה - כך נזכר בכאב לייזר אמיתי, דודו של סמ"ר יריב אמיתי. מותו של יריב אמיתי בתאונה אינו האסון היחיד שידעה משפחתו, באותו אזור ממש. מירי אמיתי, דודתו, נרצחה בפיגוע בצומת כיסופים, שבע שנים לפני מותו של יריב. "למרות מה שקרה אז, מעולם לא חששנו מהשירות ברצועה. הפחד מאיתנו והלאה", אמר לייזר. "מה שמלווה אותנו זו המחשבה האידיאליסטית שיש לשרת המדינה". הדוד סיפר כי יריב היה ילד שובב, שלא פעם עשה להוריו חיים לא קלים, "אבל השובבות שלו מעולם לא הפריעה לו להבין כי עם סיום הלימודים ימשיך בדרך וילך ליחידה קרבית". יריב שירת בגדוד "גדעון" (13) של חטיבת גולני.

אמיתי גדל והתחנך במושב הזורעים. הוא למד בישיבה התיכונית ולאחר שסיים את לימודיו עבד כמה חודשים והתגייס לצה"ל. "זו אבידה קשה לכולנו, הדמות שלו תהיה חסרה בין החבר'ה", אמר מזכיר מושב הזורעים, יוסי כהן. "אצלנו כולם הולכים לצבא, השתמטות זו מלה שכלל אינה מוזכרת. רובם יוצאים לשנה של מכינה לצה"ל, ומשם ממשיכים ליחידות קרביות".

בחודשים הקרובים צפוי היה אמיתי להשתחרר מהצבא. אביו שמעון (מומו) עבד בקו חלוקת מזון לעובדים זרים - עבודה אותה תכנן להעביר לידי בנו.

ביום ג', כ"ה בחשוון תשס"ח, 6.11.07, בשעות הבוקר בעת סיור שערך הכוח סמוך לגדר המערכת במרכז רצועת עזה, באזור מחסום כיסופים, נהרג יריב כאשר נהג ההאמר בו סייר איבד שליטה על הרכב.

יריב הותיר אחריו הורים הורים, שתי אחיות ושלושה אחים.

"יהי זכרו ברוך".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה