תפריט נגישות

רס"ל מתניה ראבינסאן ז"ל

מתניה ראבינסאן
בן 22 בנפלו
בן רינה ומאור חיים
נולד בקיבוץ טירת צבי
בכ"ט בתמוז תש"מ, 13/7/1980
התגורר בטירת צבי
התגייס ב-16.11.1999
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ו בניסן תשס"ב, 8/4/2002
מקום נפילה: ג'נין
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: קיבוץ טירת צבי
הותיר: הורים, שלשה אחים ואחות

קורות חיים

מתניה נולד בכ"ט תמוז תש"מ 13.7.1980, כבן בכור להוריו רינה ומרק שעלו מארה"ב ב-1979 והתיישבו בקיבוץ טירת צבי. למתניה שלושה אחים ואחות.

מתניה גדל בקיבוץ ולמד מכיתה א' עד כיתה י"ב בבית ספר שק"ד בשדה אליהו. בלימודיו בתיכון בחר מתניה במגמת תקשורת ונהנה מאוד מהעיסוק בצילום ובעריכת סרטים. מתניה צילם תמונות רבות בטיולים שנהג לערוך עם חבריו מהקיבוץ. הוא שיחק כדורעף בקבוצת הנוער של הפועל בקעת בית שאן.

אחרי סיום הלימודים בחר מתניה להצטרף למכינת "בית ישראל" השוכנת בקיבוץ העירוני "בית ישראל" בירושלים. במכינה התגבש גרעין של צעירים וצעירות דתיים וחילוניים הדוחים את גיוסם לצה"ל בשנה, על מנת לתרום בתחומי חינוך והדרכת נוער ולהתמודד עם המצוקות החברתיות. מתניה היה חונך של ילד מילדי השכונה ונהנה להשקיע בו את זמנו וליבו. המכינה כוללת גם לימודי יהדות ומתניה אהב את השילוב בין לימוד והתחזקות אישית לבין תרומה לחברה הישראלית, כשהכל מתקיים תוך דו שיח, סובלנות ומתן כבוד הדדי בין הדתיים לחילוניים במכינה. מתניה חש שהיציאה מן "החממה" בקיבוץ הדתי אל השכונה הירושלמית היא ביטוי לציונות מעשית שיש בה גם תרומה וגם קבלה.

בתום שנה זו התגייס מתניה ל"פרוייקט גולני" בצה"ל. לפרוייקט זה מתגייסים בוגרי המכינות השונות ומצטרפים לגדודים של גולני, מתוך כוונה לשרת ביחד עם כל שכבות האוכלוסייה ולהצמיח מפקדים "מהשטח" המכירים את האווירה והחיילים.

מתניה סיים קורס מ"כים, שרת כמפקד כיתה ואח"כ כסמל בגדוד. הוא אהב מאוד את היחידה והזדהה עם המטרות החברתיות של פרוייקט גולני. הוא האמין בדרך שבה בחר, נלחם ונפל.

במהלך הפיגועים שהלכו והחריפו באביב תשס"ב החל צה"ל להתכונן למבצע "חומת מגן". מתניה האמין שצריך לעצור את הטרור הרצחני ולפעול בתוך העיר ג'נין, על מנת לחסל את תשתית הטרור ולעצור את ארגוני המחבלים מלשלוח מתאבדים נוספים ליעדים בישראל.

אחרי הפיגוע בליל הסדר במלון בנתניה, נקרא מתניה מביתו לשוב לצבא. הוא הספיק לחגוג את ליל הסדר עם כל בני משפחתו בפעם האחרונה ולמחרת נפרד מהם.

בבוקר יום שני כ"ו בניסן 8.4.2002 יצא מתניה עם כוח של גולני לפעילות במחנה הפליטים בג'נין. במהלך הפשיטה מבית לבית, תוך כדי פגיעה במחבלים ונסיון לא לפגוע באוכלוסייה אזרחית, נורה מתניה מאש צלפים ונהרג.

בני משפחתו וחבריו של מתניה יזכרו אותו ואת תכונותיו הנפלאות, אותן הקרין על כל סביבתו. מתניה היה אדם ישר דרך והאמין ביושר מוחלט שאין לסטות ממנו. יחד עם זאת היה אדם בעל סובלנות וסבלנות לכל אחד. היה לו לב רחב ויכולת נתינה מופלאה, שהקסימה את כל מכריו. קיבל כל אדם כפי שהוא, מתוך כבוד לזולת, עדינות ושקט פנימי של אנשים היודעים את דרכם בבטחה. מתניה נהג להקדים שלום בחיוך רחב לכל אדם, צעיר ומבוגר, ידיד או זר והיה אוהב שלום ורודף שלום ומכבד את הבריות.

מתניה נפל כלוחם וכגיבור למען חיים שקטים לעם ישראל בארץ ישראל.

"יהי זכרו ברוך".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה