תפריט נגישות

סלים בוטרוס ז"ל

סלים בוטרוס
בן 24 בנפלו
בן אבתסאם ואסעד ז"ל
נולד בישראל
בכ"א בתשרי תשל"ח, 3/10/1977
התגייס ב-14.11.2000
שרת בחטיבת גולני, חיל רפואה גדוד "גדעון" (13)
נפל בעת שירותו
בכ"ח באב תשס"א, 17/8/2001
מקום נפילה: מוצב צורית
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: עילבון

קורות חיים

בן אבתסאם ואסעד. נולד ביום 3.10.1977 בכפר עילבון, אח לווסאם ולמג'ד. סלים היה ילד שמח וטוב לב, שלא ביקש לפגוע באף אחד, אהב וכיבד את כולם, חברים ואחים.

סלים למד בבית-הספר היסודי בכפרו ובבית-הספר התיכון 'גימנסיית הגליל' במגמה הספרותית. גם שם היה לתלמיד מצטיין, מתמיד ומשקיע וסיים את הלימודים ובידו תעודת בגרות מלאה. סלים ידע כבר אז שהצלחה בלימודים היא ערובה לעתיד פורה. בשנה שסיים את לימודיו בתיכון, פקד אסון את המשפחה ואביו נפטר. סלים נטל על עצמו את תפקיד המפרנס העיקרי ועבד קשה ובמסירות רבה. הוא הצליח להגיע לדרגת מנהל במקום עבודתו בסניף מקדונלד'ס. חברו לעבודה כותב עליו שבלט בחריצותו, במוטיבציה ובלמידה מהירה. בזכות מעלותיו ויתרונותיו, והרוגע הפנימי שלו, לא היה זה מפתיע שבד בבד עם עבודתו, למד סלים במכללת חיפה וקיבל תואר B.A. בקרימינולוגיה ובפסיכולוגיה. הוא בחר ללמוד קרימינולוגיה בשל רצונו להתגייס למשטרת ישראל והחל בהגשמת מטרתו בהתנדבותו למשמר האזרחי טבריה במרחב העמקים.

סלים ביקש לתרום למדינה ולשרת בצבא, ובנובמבר 2000 התנדב לצה"ל והצטרף לגדוד 13 בחטיבת "גולני". במהלך שירותו עבר בהצלחה קורס חובשים. מפקדו, רב-סרן ניר, כותב עליו: "סלים, לוחם בחטיבת "גולני", שאף תמיד למצוינות, השתדל לעשות את המרב למרות הקשיים בהם נתקל, תרם רבות והשפיע לטובה על הסובבים אותו. סלים לא חייב היה להתגייס לצבא, אך כאדם וכאזרח הבין, כי מחובתו לשרת את המדינה ולתרום את חלקו ועל כך זכה להערכת חבריו הלוחמים."

רב"ט סלים בוטרוס נפל בעת מילוי תפקידו ביום 17.8.2001 והוא בן עשרים-ושלוש. הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הנוצרי בכפר עילבון. הותיר אחריו אם ושני אחים.

חבריו ספדו לו: "זהו יום שלא יישכח לעולם; יום שכולנו נזכור אותו; יום שבו נזיל דמעות ונבכה בצער רב על מה שקרה לחברנו סלים. חברנו ואחינו הפרח מת, נקטף מהגינה שלנו."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה