תפריט נגישות

טוראי עמירם עמי אנקלביץ ז"ל

עמירם אנקלביץ
בן 20 בנפלו
בן מרים ומאיר
נולד בתל אביב
בי"ג בחשוון תרפ"ט, 27/10/1928
התגייס ב-1948
שרת בכנוטר במשטרת הישובים העבריים חט' גולני גדוד "אלון", חיל השריון חט' גולני גדוד "אלון"
נפל בקרב
בו' בניסן תש"ח, 15/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: נבי יושע
באזור הגליל
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 66, שורה: 2, קבר: 29.

קורות חיים

אנקלביץ עמירם (עמי) בן יחיד למאיר ומרים. נולד בי"ג במרחשון תרפ"ט בתל-אביב. גמר את בית-הספר "כרמל" בהצטיינות ובגימנסיה "הרצליה" קיבל סטיפנדיה כאחד התלמידים הטובים ביותר.

תאב-דעת היה ועם זאת אוהב עבודת-כפים. בימי חופשתו נהג ללבוש בגדי פועל ולעזור לאביו, שהיה גנן חקלאי. נתמזגו בו אהבת תורה, אהבת מלאכה ומשיכה לטבע. בלימודים בחר במיוחד במתמתיקה ולאחר שגמר את הגימנסיה - והוא אז רק כבן 16 וחצי - עבר ללמוד הנדסה בטכניון העברי בחיפה.

לפני כניסתו לטכניון התגייס לנוטרות למשך שנה, היה מראשוני המתגייסים מבין חבריו בטכניון, אם כי ניתנה לו האפשרות להמשיך בלימודים. ביחוד פעם בו הרצון לנקום את דמי בן-דודו, שנפל בסלמה. פעל בתפקידי קשר, כנהג, בדרכי חיפה וסביבותיה. "כשהיינו עוברים בשלום את גשר רושמיה", אמר פעם בצחוק, "שתינו תמיד לכבוד המאורע, שכן בנס ניצלנו". כעבור כמה חודשים להתגייסותו עבר לגליל ועבד תחילה באפסנאות ואחר-כך בנהיגה. ימים מעטים לפני נפלו נשלח למחנים, לאילת-השחר, אך לא רצה לשבת שם באפס-מעשה והצליח לשכנע את מפקדיו כי יתנו לו לצאת לפעולה.

ביום 15 באפריל 1948 יצא להתקפת מבצר המשטרה בנבי-יושע, כנהג המשורין המסתער אשר פרץ את השער וחדר פנימה. עם התקבל פקודת הנסיגה, התקלקל גלגל המשורין ועמירם, בפתחו את האשנב כדי להבחין בסיבת התקלה, נפגע בראשו בצרור כדורי האויב, ובקראו "נפצעתי" יצאה נשמתו. היה קבור באילת-השחר. ב-21.9.1949 הועבר לנחלת-יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה