תפריט נגישות

סמ"ר דורון הירשקוביץ ז"ל

דורון הירשקוביץ
בן 20 בנפלו
בן מרים ונפתלי
נולד בכרמיאל
בד' באב תשל"ט, 27/7/1979
התגייס ב-18.11.1997
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בפעילות מבצעית
בה' באלול תשנ"ט, 17/8/1999
מקום נפילה: קלעת דובאי
באזור לבנון
מקום קבורה: כרמיאל
הותיר: הורים ואח - גיל

קורות חיים

בננו דורון הירשקוביץ ז"ל נולד בכרמיאל ב-ד' באב תשל"ט (27.7.1979) בן בכור למרים ונפתלי (במזל אריה). בשנתיים הראשונות לחייו היה בבית, צמוד לאמו ולסבתו שאהבה אותו רבות. לאחר שנה וחודשיים נולד אחיו, גיל. בילדותו היה ילד שקט ואכל יפה. כמו כל ילד היה סקרן ורצה לדעת הכל. מגיל שנה למד לבנות ולסדר מגדלים מקוביות.

בגיל שנתיים הלך למעון ויצ"ו והשתלב מהר עם חבריו. היה לו זיכרון צילומי וידע להתאים את שמות הילדים לתאים שלהם. השתתף יפה בכל הפעילויות של המעון. אחראית המעון אהבה אותו מאוד. בגיל 3 עבר לגן תת חובה ליד הבית ברחוב יחיעם אצל הגננת רותי. בגיל 5 עבר לגן לגן חובה של ברכה. בתחילה היה קשה לו להפרד מההורים ובמיוחד מאחיו שהיה אתו בגן תת חובה. ברבות הימים, התרגל. כאשר הגננת הסבירה משחק או פעילות דורון קלט זאת בפעם הראשונה. דורון שמש כמורה ליתר הילדים שלא קלטו את המשחקים. פעמים רבות הגננת הביאה משחק לגן ולפני שקראה את ההוראות דורון ידע לשחק והסביר ליתר הילדים. הגננת שבחה אותו בכל מעשיו.

פחדנו שיקרה לו, בכתה א', מה שקרה לו בגן חובה ובראשית דרכו יהיה לו קשה להתאקלם. אבל פלא: הוא הסתגל מהר מאד לחבריו החדשים. השתלב טוב בלימודים. הוא היה מלא יראת כבוד למורתו גניה (כתה א', ב'). הוא היה מאד רציני בכל ההכתבות שעשתה. בזכותה לא היו לו שגיאות כתיב לאורך כל השנים. בכל כתות היסוד למד יפה וברצינות בכל מקצועות הלימוד ובכל הנעשה בבית הספר. הוא אף פעם לא הביע סלידה מבית הספר ומילא את כל חובותיו. בכתה ג' הצליח במבחני הדסה והומלץ ללימוד יום בשבוע בבית ספר למחוננים במעלות. דורון הכשיל עצמו במבחנים כי לא רצה לנסוע. הוא טען שזה לא בשבילו. בכתות ה' ו' הצטרף לתנועת הצופים בשבט "כלנית". היה מאד פעיל ואף השתתף בג'מבורי של שנת 91 בקרית-אתא. מטעם הצופים השתתף בצעדת הכנרת וקבל בה תעודת השתתפות.

לאחר סיום בית הספר היסודי עבר לחטיבת הביניים בבי"ס "מגדים". בהתחלה לא רצה להפרד מחבריו מביה"ס היסודי, שהמשיכו להורוביץ. ברבות הימים רכש חברים חדשים. היו לו הרבה חברים. הוא עשה חיל בלימודיו בחטיבת הביניים וגמר בכל כתה בהצלחה. היתה לו מחנכת יחידה בכל חטיבת הביניים. במבחנים הפסיכוטכנים למעבר לתיכון הצליח במתמטיקה מעל לממוצע. המגמה היחידה שהתאימה לכישוריו היתה מנהל וחשבונאות. נטיותיו האישיות היו למגמת תקשורת, אך הוא לא התקבל. כאשר התחיל ללמוד במנהל וחשבונאות שכח את נטיותיו ולבסוף הצליח מאוד במגמה זו. הוא פשוט אהב ללמוד והיה קשור מאוד לבית הספר. השתתף בכל הפעילויות כגון טיולים, מסעות, מסיבות וכו'.

בכתה י"ב התחיל לבלות עם חבריו במועדונים שונים ודיסקוטקים. אהב להתלבש בכל האופנות החדשות ביותר. אהב להתבשם והיה מתרחץ 5 פעמים ביום. העדפותיו היו: ביה"ס, חברים ובילויים. שום דבר לא בא על חשבון דבר אחר. היו תלמידים דחויים בבית הספר. הוא לקח אותם תחת חסותו והגן עליהם, תמך בהם וחזק את אישיותם. הוא היה תמים מאוד וישר מאוד. אהב את הצד המוחלט ולא היה מעונין ל"פברק" עניינים. הוא אמר את כל מה שחשב ודבק בצדקתו.

בסוף שנת 96 חל בו שינוי. הוא יצא לשבוע גדנ"ע בשדה בוקר ושם נדבק ב"חיידק" ששמו גולני. מאז שחזר משדה בוקר דיבר כל הזמן על הגיוס לצה"ל ורק לגולני. אהבתו החדשה (גולני) גרמה לשינוי בגישתו והוא איבד את הסבלנות ללימודים. כל העת חשב, ישן ואכל רק גולני. הוא קיבל תאריך גיוס ל- 18.11.97. ללא הגזמה, התקשר בכל יום ללשכת הגיוס כדי לברר אם תאריך זה מתאים לגיוס גולני. הוא טען באוזניי שאם ירמו אותו, הוא יברח מהצבא. כבר לפני הגיוס היה מאוד מורעל ליחדיה זו. אמו ניסתה ולא הצליחה להניא אותו מגיוס לגולני. אני לא ניסיתי לשכנע אותו!

דורון אהב את שירתו של אביב גפן , אך לאחר גיוסו לגולני שינה את טעמו ואהב את בועז שרעבי וחיים משה. הוא היה אוהד שרוף של קבוצת הכדורגל מכבי חיפה. כל החדר שלו היה מקושט במכבי חיפה וב"בולטס" של ה- N.B.A.

דורון היה אח נאמן ושומר סוד של אחיו גיל. לא ספר לנו שום דבר על מעשיו של אחיו. הוא היה נאמן לחבריו בלי להתייחס למוצאם - כולם היו שווים בעיניו ואת כולם אהב. היו לו חברים שונים לפעולות שונות. חברים לבילוי, חברים ללימודים וחברים ששיתף אותם לסיפורים על הצבא.

בתחילת השירות עבר את המסלול הקשה של גולני. בעת המסלול שבר את הרגל, ויתר על שיקום הרגל, ברח מבי"ח 10 וחזר לגולני. לאחר המסלול הצטרף למסייעת גדוד 51. הוא היה נהג נגמחון ולבסוף קלע אי 3. הוא אהב מאוד את הפלוגה וכעס שלא יצא לכל המבצעים והמארבים.

לאחר מותו התברר לנו שיצר לעצמו חברים רבים של ידענו עליהם. הוא לא ספר כלום על המתרחש איתו בפלוגה. לאחר מותו החברים ספרו לנו סיפורים שלא ידענו. ב- 17.8.99 הפלוגה יצא למארב ב"קלעת דובאי". לאחר שחבריו נפגעו במבצר הצטרף למרדף אחרי המחבלים יחד עם הסמ"פ מבלי שהתבקש לעשות זאת. באותו מרדף, לאחר שלחם כאריה נפגע מכדור חיזבאללה ומת במקום. הוא לחם כאריה ומת כגיבור.

יהי זכרו ברוך לעולמי עד



מתוך אתר האינטרנט שהוקם לזכרו - www.doronh.org.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה