תפריט נגישות

טוראי אברהם המאירי ז"ל

אברהם המאירי
בן 19 בנפלו
בן מרים ואלימלך
נולד ביבנאל
בה' באייר תש"ט, 4/5/1949
התגורר ביבנאל
התגייס ב-אוגוסט 1967
שרת בחטיבת גולני סיירת אגוז
נפל בעת מילוי תפקידו
בי' באלול תשכ"ח, 3/9/1968
מקום קבורה: יבנאל

קורות חיים

בן אלימלך ומרים. נולד ביום העצמאות, ה' באייר תש"ט (4.5.1949) ביבנאל. כשהגיע לגיל הלימודים התחיל ללמוד בבית הספר היסודי במקום. לאחר, שסיים את לימודיו בו למד בבית הספר התיכון בטבריה.

לצה"ל גויס באוגוסט 1967. מטבעו היה שקט וממושמע ונתחבב על כל חבריו. חבריו סיפרו כי אברהם מצא סיפוק רב בשירותו הצבאי. אמנם, התנאים ביחידה הקרבית היו קשים והחופשות היו קצרות, אך, בכל זאת, היה גאה בהשתייכותו לאותה יחידה ועל מיבצעיה.

אך הוא לא הספיק לתת את מלוא שירות החובה שלו, כי ביום י' באלול תשכ"ח (3.9.1968) עלה הקומנדקר, אשר בו נסע, על מוקש וכך מצא את מותו, בשעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות ביבניאל.

יש לציין את רוח ההתנדבות שפעמה בו - והעובדה הבאה תוכיח: יומיים לפני נפלו הופיע בבנק הדם שביבניאל וביקש לתרום דם לפני שיחזור ליחידתו. הרופא המקומי, אשר היטיב להכיר את אברהם ואת תפקידו ביחידה הקרבית, יעץ לו להימנע מכך באמרו: "שמור על כוחותיך, בחור!" אך אברהם התעקש ועמד על שלו.

במכתב תנחומיו למשפחה כתב מפקד היחידה בין שאר הדברים: "בנכם היה אחד מוותיקי היחידה, לא חת מביצוע תפקידו וימים ולילות עשה במשמר המולדת. רק בזכות בחורים אלה יושבים אנו בשקט ובבטחה בביתנו וממשיכים את חיינו". היחידה שבה שירת הוציאה חוברת לזכרו. בכרך ד' של, גוילי אש", ילקוט עזבונם של הבנים שנפלו במערכות ישראל, הובא מעזבונו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה