תפריט נגישות

טוראי מאיר פינקלשטיין ז"ל

מאיר פינקלשטיין
בן 32 בנפלו
בן מרים ויוסף
נולד ברוסיה
בי"ח באלול תרע"ה, 28/8/1915
התגורר ביד מרדכי
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב
נפל בקרב
בי' באייר תש"ח, 19/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: יד מרדכי
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: קיבוץ יד מרדכי
הותיר: אשה , בן ובת

קורות חיים

בן יוסף ומרים. נולד ב-28.8.1915 באחד הכפרים שבפלך ווהלין - (אז רוסיה, ובין שתי מלחמות העולם-פולין) במשפחה אמידה. בעודו נער ניקשר לכל עבודות המשק בשדה וברפת. משעברה המשפחה לעיר למד בבית-ספר עברי של "תרבות", אהב את השפה העברית ולימדה בשעות בגרותו לחבריו בציבור החלוצים. משנתערער המצב הכלכלי של המשפחה החל בגיל 14 לעבוד בבית-חרושת לזכוכית כדי לעזור לפרנסת הבית. החזיק מעמד בין פועלים אנטישמיים, אם כי במסתרים סבל רבות מפגיעותיהם בכבודו היהודי והאנושי. כפועל ותיק הצטרף לקן "השומר הצעיר" והלך להכשרה עירונית בלובלין. נודע כפועל טוב למעבידים ושימש כחלוץ בכיבוש מקומות-עבודה אצל יהודים, שלא החשיבו ביותר את החלוצים כפועלים מביאי תועלת. הוא שיכנע אותם בעבודתו, שגם מבחינה מעשית כדאי להעסיק חלוצים.

משעלה ארצה ב-1939, והוא לקוי בשגרון, הועסק בפלוגתו בנתניה בעגלונות, ומשעלה עם חבריו להתישבות ביד-מרדכי עבד ברפת וברצענות. שם נשא אשה והיה מסור לה מאד. השתדל להקל מעליה את מעמסת העבודה, אף כי הוא עצמו היה זקוק להקלות בגלל בריאותו. קשור היה בכל נפשו לשני ילדיו. הוא היה עקשן במובנה הטוב של המילה, דברים שנראו לו כצודקים - הגן עליהם בתוקף. מעורה היה בחיי הקיבוץ ומתעניין בדברים קטנים כגדולים. בשבילו לא היתה חשובה ההחלטה המתקבלת - אלא ביצועה המדוקדק בזמן.

בהתקרב הסכנה לקיבוצו ולמשפחתו שכח את חולשותיו והתיצב בשער בשורת המגינים. נפגע מפגז מצרי בעמדה מ"ס 9 לפני הכניסה ליד-מרדכי ונפל ביום 19.5.1948. נקבר ביד-מרדכי. זכרו הועלה בספר "יד-מרדכי במערכה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה