תפריט נגישות

סמל זאב בוזגלו ז"ל

זאב בוזגלו
בן 19 בנפלו
בן דינה וחיים
נולד בפתח תקוה
בב' בשבט תשל"ח, 10/1/1978
התגורר בליבנים
התגייס ב-19.3.1996
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בעת מילוי תפקידו
בט' בניסן תשנ"ז, 15/4/1997
מקום קבורה: טבריה
הותיר: הורים, אחות - בבתה ושני אחים -יפתח וזאב

קורות חיים

בן דינה וחיים, אח ליפתח, בבתה, וזאב הצעיר שנולד לאחר מות אחיו ונקרא על שמו. נולד ביום ב' בשבט תשל"ח ( 10.1.1978 ) בפתח תקוה.

את שנות לימודיו הראשונות למד זאב בבית.הספר היסודי בצפת, משם המשיך לבית-ספר יסודי ביסוד המעלה, ולאחריהם בבית הספר היסודי "גמלא" אשר בקצרין. את לימודיו השלים בבית הספר היסודי "דליות" אשר ברמות, ואת לימודיו התיכוניים למד בבית-הספר התיכון "אורט נופי גולן" אשר בקצרין במגמה המדעית טכנולוגית, וסיים בהצטיינות יתרה.

עוד כילד היה זאב חובב קריאה מושבע, ונהנה מקריאתם של ספרי שירה איכותיים ספרות בדיונית וספרי מסע, כמו כן התעניין זאב בכלי נשק עתיקים וקדומים ובבעלי חיים ונהג לציירם להנאתו ולהנאת משפחתו וחבריו.

בתחילת מרץ 1996 התגייס זאב לצהייל והיה ללוחם בגדוד "גדעון" של חטיבת ייגולנייי. זאב נפל בעת מילוי תפקידו, בתאונת אימונים שארעה ביום טי בניסן תשניז (15.4.1997). זאב הובא למנוחות בבית העלמין בטבריה והועלה לדרגת סמל לאחר מותו. בן תשע עשרה היה זאב במותו, הוא הותיר אחריו הורים, אחות ושני אחים.

חברי המושב "ליבנים" בו התגוררה המשפחה ספדו לזאב על קברו וכך אמרו; ייזאב, זכינו לראות אותך גדל בקירבנו, עלם חמודות שכמו יין טוב רק השתבח עם השנים. זכינו להנות מצחוקך שובה הנפש, נהנים לראות את שערך השחור הארוך, ומדמיינים היינו כיצד תראה עם שיער קצוץ ערב הגיוס. בן נהדר, אח למופת, תלמיד לדוגמא, חבר נאמן. מה עוד ניתן היה לבקשו רק מעט חיים, לשאר כבר היית דואג בקלות."

באיגרת ניחומים שנשלחה למשפחה כתב ראש המטה הכללי דאז רב אלוף אמנון ליפקין-שחק את הדברים הבאים: "זאב תואר על ידי מפקדיו כחייל מוכשר, שגילה יוזמה והפגין אכפתיות ורגישות כלפי הסובבים אותו. זאב בלט בצניעותו והיה אהוד ומקובל בקרב מפקדיו וחבריו כאחד."

באיגרת ניחומים נוספת שנשלחה למשפחה כתב מפקד גדוד "גדעון" אליו השתייך זאב את הדברים הבאים "זאביק הטביע את חותמו בפלוגה. המודל שהשאיר לאחר מותו ראוי לחיקוי ואולי יכהה מעט את תחושת הכאב. הוא היה חייל למופת, מעמודי התווך של הפלוגה, בעל רמה אישית גבוהה ואף היה מועמד להבחר כחייל המצטיין הפלוגתי בסוף המסלול דבר שהיה מביא לידי ביטוי את ההערכה הרבה לה זכה ממפקדיו וחבריו לאורך כל המסלול. אין לי ספק כי למשפחה ולסביבתו הקרובה היה חלק מרכזי בעיצוב דמותו כאדם. מהכרותי הקצרה איתכם, אני משוכנע בכך עוד יותר. תחושת חסרונו והנסיבות בהן מצא את מותו, ילוו אותנו יום יום שעה שעה וזאב ימשיך להיות בליבנו לעד."

חבריו לפלוגה אשר ספדו על קברו כתבו עליו את הדברים הבאים וכך אמרו: ייפלוגה ב' איבדה היום את הטוב שבחייליה, וגדוד 13 את הטוב בקציניו לעתיד. אנו משתתפים בצער המשפחה והחברים, שטיפחו וגידלו במשך תשע עשרה שנים נער לתפארת, מלח הארץ, זאב חרש בפלוגה תלם עמוק שלך השקעה והצטיינות תוך התמדה בדרכו המיוחדת והצנועה, אנו מקווים שנוכל להמשיך בדרך שהתווית לנו, אהבת הארץ ואהבת האדם. חסרונך בפלוגה יורגש ואת החלל הריק ישלימו אלה שלמדו ממך את הדברים. בהצדעה פלוגה ב'".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה