תפריט נגישות

סמ"ר דותן ברק ז"ל

דותן ברק
בן 20 בנפלו
בן עדה ויעקב
נולד בבני יהודה
בט"ז בכסלו תשל"ה, 30/11/1974
התגורר בבני יהודה
התגייס ב-מרץ 1993
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בפעילות מבצעית
בב' באלול תשנ"ה, 27/8/1995
מקום נפילה: משגב עם
באזור הגליל
מקום קבורה: בני יהודה
הותיר: הורים, שני אחים - דודיק ויניב

קורות חיים

בן עדה ויעקב. נולד ביום ט"ז בכסלו תשל"ה 30.11.1974) בבני-יהודה, בדרום רמת-הגולן. הבן השני במשפחה בת שלושה בנים, מהילדים הבכורים ביישוב הצעיר, למד בבית-הספר היסודי "מצפור" ובבית-הספר התיכון "נופי גולן" בקצרין, במגמה גיאוגרפית. תלמיד טוב, מבלי שהקדיש ללימודיו זמן ומחשבה. מנהיג חברתי וספורטאי מצטיין. דמות מרכזית בין הילדים בכיתה, על מיגרש המישחקים, בפעילויות חברה ובמסיבות. פעיל בתנועת הנוער העובד, מוקף תמיד בידידים ואוהבים. בגיל עשר שיחק בקבוצת "ה"קטסל" ובגיל ארבע עשרה שיחק בקבוצת הבוגרים, שזכתה לעלות מליגה ג' לליגה א'. דותן היה מוכר כשחקן מצטיין בין כל הספורטאים באזור הצפון. מסעותיו על אופנוע מגיל שש-עשרה, הגבירהו את שמחת הנעורים האדירה, שהיתה בו. מחנך מבית-הספר התיכון ציין כי בדותן היו "פראות של נעורים ובו בזמן קשיחות ודעתנות". בתום לימודיו וטרם גיוסו לצה"ל, יצא עם חברים לטיול ביוון.

במחצית חודש מרץ 1993, גויס דותן לשירות חובה בצה"ל ולבקשתו הוצב לשרת בחטיבת גולני. הוא התקבל ליחידת "העורב" של החטיבה אך העדיף להיות חייל בגדוד 13, שכן שם הרגיש שייכות וגאוה. בתום הטירונות נישלח להרחיב הכשרתו הקרבית בקורס סמלים קרביים וחזר ליחידתו לסגל הפיקוד. לדברי חבריו ליחידה, היה דותן חייל בולט ופעיל, ממושמע, תמיד בכושר גופני מעולה, שהתמיד לעסוק בספורט במעט הזמן הפנוי. הוא הועלה לדרגת סמ"ר ונישלח לשרת בתפקיד סמל מחלקה של בני ישיבות. דותן שהיה חילוני, שמעולם לא קיים מסורת ומינהגים וחשש מעט מתפקיד זה, השכיל להבין ולכבד את חשיבתם והשקפת עולמם. ואכן חיילם אלו כיבדו, העריכו ואהבו אותו, בשל כנותו והיחס החם, שהעתיר עליהם. על תרומתו המיוחדת לפלוגה זו הוענקה לדותן תעודת הוקרה. לדברי מפקדיו ביצע דותן את כל המשימות באחריות ובמקצועיות. "דמות הראויה לחיקוי", אמר מפקדו, נערץ על מפקדיו ופיקודיו.

ביום ב' באלול תשנ"ה (27.8.1995) נפל בעת מילוי תפקידו בלבנון. דותן ניספה בתאונה מיבצעית, במהלך סיור רכוב בכביש המערכת של כביש הצפון. בן עשרים במותו. הותיר אחריו הורים ושני אחים דודיק ויניב. הובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין בבני יהודה. מפקד הגדוד ניפרד מדותן, ליד הקבר הפתוח: "... תמיד ידעת להוביל את חייליך וגם הפעם קפצת ראשון להסתער... לא נישכח את הרצינות, המסירות השקט הנפשי והחיוך שלך... היית דוגמא לכולנו ואם היינו צריכים מודל למפקד, אתה הוא הדמות! ידעת להכין את הקרקע לחייליך והיית האיש שלנו למשימות מיוחדות..." מיכתב תנחומים למישפחה השכולה, כתב מפקד היחידה: "...דותן היה סמל מחלקה והווה דוגמא למפקד מצטיין, עמוד התווך של המחלקה...דמות מיוחדת של מנהיג, שהצליח לרקום מערכת יחסים יחודית ומופלאה במחלקה, כאשר הוא החייל החילוני היחידי..."חבר ורע קרוב לדותן, כתב לזכרו:

דותן זה חיוך/ דותן זה חבר/ דותן זה אחד שלעולם לא יוותר/דותן זה כדורסל/ דותן זה אופנועים/ דותן זה בנות/ דותן זה צבא/דותן זה גיבוש/ דותן זה גולני/ דותן זה עוד הרבה רגעים, שיישארו איתי בהמשך השנים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה