תפריט נגישות

רב"ט ידיד שוחט ז"ל

ידיד שוחט
בן 19 בנפלו
בן אירן וחגי
נולד בבאר שבע
בז' בכסלו תשט"ו, 2/12/1954
התגורר בפטיש
התגייס ב-אוקטובר 1972
שרת בחטיבת גולני, ביסלמ"ח גד' 17
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ד בניסן תשל"ד, 16/4/1974
מקום נפילה: חרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 2, שורה: 08, קבר: 06.
הותיר: הורים, שלושה אחים ושלוש אחיות

קורות חיים

ידיד, בן אירן וחגי, ממייסדי מושב פטיש, נולד ביום ז' בכסלו תשט"ו (2.12.1954) בבאר-שבע. הוא החל את לימודיו בבית-הספר היסודי במושב פטיש ואחרי-כן עבר ללמוד בבית-הספר היסודי "אשל-הנשיא" במשמר- הנגב. את לימודיו סיים בבית-הספר התיכון "אשל- הנשיא". ידיד היה תלמיד חרוץ, והצטיין בבקיאות רבה ובהבנה בספרות ובתנ"ך. הוא זכה בפרסים רבים על הישגיו בחידונים בבית-הספר ובזכות הצטיינותו "דילג" על שנת לימודים אחת. בבית-הספר התיכון "אשל-הנשיא" היה תלמיד שקדן והגיע להישגים מעולים בלימודים. יחד עם זאת היה ספורטאי מצטיין, בעיקר בענף הכדורגל, ונמנה עם נבחרת הכדורגל של בית-הספר התיכון. כמו-כן שיחק בקבוצת הכדורגל של מושב פטיש. הוא רכש חברים רבים בזכות טוב לבו, אדיבותו וחביבותו. הוא היה חבר נאמן ומסור, אהוד על כל ידידיו ומכריו.

ידיד גויס לצה"ל בסוף אוקטובר 1972 והתנדב ליחידת סיור מובחרת של חיל הצנחנים. ביחידתו הכירוהו הכל כלוחם מעולה וכחייל מסור וממושמע הממלא את תפקידו בדייקנות ובשלמות. במלחמת יום הכיפורים השתתף עם יחידתו בקרבות הקשים והמרים נגד המצרים בסיני. הוא נמנה עם כוחות הצנחנים שהיו הראשונים שצלחו את תעלת סואץ, והשתתף בכיבוש ראש-הגשר בגדה המערבית של התעלה. בקרבות אלה לחם באומץ לב ובתושייה, נפצע ברגליו, אך המשיך להילחם ומילא את תפקידו בכל ימי הלחימה. אחרי שהסתיימו הקרבות השלים בהצלחה קורס חובשים קרביים ונשלח לקורס מפקדי כיתות בבסיס ההדרכה של חטיבת "גולני". הוא וחבריו לקורס השתתפו בקרבות מלחמת ההתשה נגד הסורים ברמת הגולן. חבריו ומפקדיו העלו על נס את דבקותו במטרה, את אומץ ליבו ואת נכונותו לבוא לעזרת חבריו. ביום כ"ד בניסן תשל"ד (16.4.1974), נשלח ידיד למשימת סיור על פסגת החרמון, ובפעולה זו נפגע ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בהר-הרצל בירושלים. השאיר אחריו הורים, שלושה אחים ושלוש אחיות. לאחר נופלו הוענקה לו דרגת רב-טוראי, שהיה זכאי לה לאחר שסיים קורס מפקדי כיתות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "ידיד ז"ל נפל זמן קצר לפני שעמד לסיים את קורס מפקדי הכיתות. בתקופה שעשה ביחידתנו הצליח לתרום רבות לפלוגתו והיה מופת לחבריו במסירותו הרבה ובביצוע משימות הגדוד. בעודו רוקם תכניות לעתיד... נפל. אין ניחומים למשפחה... אין ניחומים לנו".

חבריו לגדוד הוציאו לאור חוברת לזכרו ובה דברים על דמותו; מועדון נוער וספרייה מוקמים לזכרו במושב פטיש; כמו-כן מתקיים במושב פטיש חוג קבוע ללימוד הגמרא, הקרוי "חוג ידיד"; מדי שנה בשנה בתקופת הקיץ, נערך לזכרו יום ספורט.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה