תפריט נגישות

טוראי צבי וולף ז"ל

צבי וולף
בן 26 בנפלו
בן מתילדה ופאול
נולד בגרמניה - המבורג
בכ"א באדר תרפ"ב, 21/3/1922
התגורר בבית קשת
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בקרב
בה' בתמוז תש"ח, 12/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סג'רה
באזור הגליל
מקום קבורה: קיבוץ בית קשת

קורות חיים

בן פאול ומתילדה. נולד ב-21.3.1922 בהמבורג אשר בגרמניה. למד בבית-ספר עד אחרי השתלטות הנאצים ואז עבר עם כל המשפחה לבלגיה. עבד אצל איכרים, במסעדות ובמכרות-פחם, ובשנות מלחמת-העולם היה פעיל בתנועת המחתרת נגד הכובש הגרמני.

בסוף המלחמה הצטרף לבריגדה העברית בעת שהותה בחיל-הכיבוש בבלגיה והגיע ארצה עם משוחרריה. ניסה להסתדר בעיר, ומשלא הצליח עשה חדשים אחדים בדפנה ואחר-כך עבר לבית-קשת.

עברית לא ידע וקשה היתה התמזגותו של הפרטיזן הזר בלשונו ובעברו רב-ההרפתקאות עם חבורת בני הארץ, חניכי בית-ספר חקלאי. אך כאיש למוד-עבודה התערה בענפי המשק השונים ובעיקר כרועה, ולאט-לאט התקרב לחיי הקיבוץ, לחברים ולנוף הסביבה והתחיל מבין גם עברית.

כלוחם ותיק ואמיץ הכירוהו גם השכנים הערבים ופחדו מאד מפניו, וזה הגדיל בעיני עצמו את הכרת ערכו בקיבוץ. היה מטובי הלוחמים נגד הערבים בהגנה על המשק וסביבתו בחורף ובאביב תש"ח. לכל פעולה נחלץ בין הראשונים ודרש את שיתופו בקרבות.

כשנקראה תגבורת מאנשי בית-קשת להגנת סג'רה ועורק התחבורה בין הגליל המזרחי ומרכז הארץ מפני התקפות כנופיות קאוקג'י, דרש בתוקף שיצרפוהו אל היוצאים. בעמדה קדמית של המשלט המערבי (ממערב לסג'רה הערבית, בנקודה הצופה על ריכוזי האויב בשפלת תורען) הפיל רבים מאנשי האויב בצליפתו הדייקנית, ואף כשנצטוו לסגת, בגלל הפגזה כבדה, מה"לשון" הקדמית אל המשלט, נשאר הוא שוכב במקומו וקולע ברובהו אל האויב, ושם נפל מפגיעת רסים פגז ביום 12.7.1948.2.

בו ביום נקבר בבית-קשת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה