תפריט נגישות

טוראי יצחק איציק מנסור ז"ל

יצחק מנסור
בן 18 בנפלו
בן צברה ויוסף
נולד ברמת השרון
בי' בתשרי תש"ל, 22/9/1969
התגייס ב-4.1.1988
שרת בחטיבת גולני מפח"ט
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט באייר תשמ"ח, 5/5/1988
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: רעננה
חלקה: 02, שורה: 01, קבר: 11.
הותיר: הורים, אחות ושני אחים

קורות חיים

בן צברה ויוסף. נולד ביום י' בתשרי תש"ל (22.9.1969) ברמת השרון. הוא למד בבית-הספר היסודי 'מגד' ברעננה ובחטיבת הביניים ע"ש אוסטרובסקי בעיר והמשיך את לימודיו בבית הספר התיכון 'אורט' בכפר סבא.

איציק היה ילד עליז ומלא שמחת חיים. מנהלת בית הספר שבו למד זוכרת אותו "כנער שנאבק בקשיים והתמודד איתם בהצלחה. אוהב פעלתנות ומסור לחבריו. הוא התנהג תמיד בנימוס ובאדיבות אל מוריו". היה חבר בתנועת 'מחנות העולים' ובמסגרת זו השתתף בטיולים ובמחנות עבודה בקיבוצים. הוא שיחק כדורגל בקבוצת הנוער של 'הפועל רעננה'. איציק היה מקובל על חבריו ואהב לבלות איתם ולעשות מעשי קונדס, אך יחד עם זאת היה ישר והגון. הוא היה מסור מאד לבני משפחתו ומילא ללא דופי תפקידים שהוטלו עליו. כך, נטל אחריות על הטיפול השוטף בכלי הרכב של המשפחה. נהיגה ומכוניות - זה היה תחביבו הגדול. ומה שמח כשקיבל מתנה ליום הולדתו - אופנוע. לאיציק היה כוח רצון חזק.

כשגויס לצה"ל בראשית ינואר 1988, הוצב ליחידה עורפית וסיים טירונות כלל-צה"לית, אך הוא שאף להיות חייל קרבי, כשלנגד עיניו דמותו של אחיו הצנחן, יאיר. לאחר מאמצי שכנוע רבים ועקשים הצליח להתקבל לחטיבת גולני. כפי שמעיד עליו מפקד החטיבה:" חטיבת גולני נכנעה לעקשנות ללא סייג שלו, וקיבלה אותו בגאווה לשורותיה".

אלא שביום י"ח באייר תשמ"ח (5.5.1988), ארבעה חודשים בלבד לאחר שגויס נפל בעת מילוי תפקדיו והובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי ברעננה. השאיר אחריו הורים, אחות ושני אחים - ענת, יאיר וגילי.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקד חטיבת גולני: "אין ספק כי איציק, באופיו העיקש, הדבק במטרה, חונך על ערכי ההתנדבות והמשיך את דרכם של אביו ואחיו ששירתו ביחידות חיל רגלים. אשרי ההורים שגידלו בן כזה". הוריו הוציאו לאור ספר לזכרו, ובו דברי בני משפחה וחברים על דמותו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה