תפריט נגישות

רב"ט יובל-מאיר גוטפרוינד ז"ל

יובל-מאיר גוטפרוינד
בן 19 בנפלו
בן רעיה וחנוך
נולד בירושלים
בי' בסיון תשכ"ג, 2/6/1963
התגורר בירושלים
התגייס ב-9.11.1981
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ז בחשוון תשמ"ג, 2/11/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: חושניה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 09, קבר: 06.
הותיר: הורים ושני אחים

קורות חיים

בן רעיה וחנוך, נולד ביום י' בסיוון תשכ"ג (2.6.1963) בירושלים. יובל למד בבית-הספר היסודי "רחביה", והמשיך ולמד בבית-הספר התיכון של "גימנסיה רחביה".

יובל היה חבר בתנועת "הצופים" בשבט "מצדה", והשתתף בחוגי סיירות על-שם נחמיה כהן, ב"בית נחמיה" בירושלים. במסגרת זו הדריך נוער משכונות ירושלים בניווט וטופוגרפיה, על פעילות זו הוענק לו מגן הצטיינות.

יובל אהב את הארץ על נופיה, החי והצומח שבה, וכפי שסיפרו חבריו, עוד בילדותו הכיר את כל חיות הבר ואת תכונותיהן, והיה הכתובת לחבריו בכל השאלות שהתעוררו בנושאים אלה. הוא היה קשור לעברה של הארץ והשתתף בחפירות שנערכו בקדש-ברנע ובמקומות אחרים.

יובל צורף לסיורים במסגרת סקר הנגב. אוסף המאובנים שלו, ויכולתו למוצאם, העידו על גישתו האסתטית ועל הקשר שלו לנוף הארץ. בכל עת פנויה יצא יובל לטייל, במסגרת החוג לסיירות או במחיצת חברים אוהבי טבע כמוהו. הוא היה נער שתקן, חושב ומתלבט, בעל חוש הומור ומקרין שלווה וביטחון על סביבתו.

יובל גויס לצה"ל בנובמבר 1981, והועבר לחטיבת גולני. אחרי בדיקה רפואית, הוא הועבר לשרת במשטרה צבאית. יובל עשה מאמצים בלתי נלאים לחזור ולשרת בגולני. ואכן, הדבר עלה בידיו - יובל חזר לשרת בגולני, ובמלחמת לבנון השתתפה יחידתו בקרבות בבורג אל ברג'נה.

ביום ט"ז בחשוון תשמ"ג (2.11.1982) נפל יובל בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-העלמין בהר הרצל.

הוא הניח אחריו הורים ושני אחים.

חבריו בצבא מספרים עליו כי היה שקט, עדין נפש, אוהב לעזור, נוח לבריות, ועשה מלאכתו באופן הטוב ביותר. בכל שנה, סמוך ליום נפילתו, עורכת המשפחה בשיתוף עם חוגי סיירות ב"בית נחמיה", יום ניווט לזכר יובל.



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה