תפריט נגישות

רב"ט יצחק הירשברג ז"ל

יצחק הירשברג
בן 19 בנפלו
בן יהודית ויחיאל
נולד בתל אביב
בו' בתמוז תשכ"ג, 28/6/1963
התגורר בתל אביב
התגייס ב-4.2.1982
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בקרב
בט"ו באב תשמ"ב, 4/8/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: ביירות
באזור לבנון
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 66, שורה: 13, קבר: 03.
הותיר: הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות

קורות חיים

בן יהודית ויחיאל, נולד ביום ו' בתמוז תשכ"ג (28.6.1963) בתל-אביב. יצחק למד בבית-הספר היסודי "מוריה", המשיך בחטיבת הביניים בגבעת-שמואל, ואת לימודיו התיכוניים סיים בישיבת בני-עקיבא "נתיב מאיר" בירושלים. יצחק היה פעיל בתנועת "בני-עקיבא", ואף הדריך בה. הוא הרבה להטיף לערכים לאומיים, והתבטא בפני חבריו "אנו חייבים לעבוד בפרך, לדבוק בערכים, לינוק מן השורשים העמוקים של היהדות. עדיין לא הגיעה העת לקבל, לתבוע מן המדינה. אנו צריכים לתת, ורק לתת לה".

את אהבתו לארץ-ישראל הוא ביטא בטיולים רבים לאורכה ולרוחבה. עם סיום לימודיו העדיף יצחק לא להצטרף לישיבת ההסדר, אלא להתגייס ליחידה קרבית נבחרת. בפברואר 1982, הוא התגייס לשרת בחטיבת גולני. שאיפתו הייתה ליגיע לסיירת החטיבה. בתקופת הטירונות שלו השתדל יצחק להצטיין באימונים, ועם זאת להתמיד ולקיים את חובותיו הדתיות. הוא דאג לזולת, סייע לחבר שלא עמד במאמץ הטירונות. כשפרצה מלחמת שלום הגליל עדיין היה יצחק בטירונות. הוא הצטער על שיחידתו לא נשלחה לחזית. כשבוע לפני שנפל, הוא סיים את אימוני הטירונות. יצחק זכה בתעודת הצטיינות, אבל סירב לענוד את אות ההצטיינות שקיבל, כי סבר שצריך להעניק לצה"ל כל מה שאפשר, בלא תמורה ובלי להתבלט. הצניעות הייתה תכונה מושרשת בו. אחרי הטירונות עמד יצחק להצטרף לקורס חובשים, אבל הצליח להתחמק מן הקורס ולהצטרף לכוח הלוחם בלבנון. "עכשיו זמן ללחום. לקורסים יהיה לי ומן אחר-כך", אמר.

ביום ט"ו באב תשמ"ב (4.8.1982), בהיותו עם הכוח הלוחם ליד שדה התעופה בביירות, התקים יצחק בתוך נגמ"ש, כאשר פגז של האויב פגע בו והרגו. בכליו נמצאו תפילין, סידור-תפילה, חומש ומסכת יבמות, שבה למד בכל הזדמנות שבאה לו. בן 19 שנים הוא היה במותו. שר הביטחון אריאל שרון כתב עליו: "יצחק היה חייל מצוין, ממושמע, בעל שאיפות להתקדם בצבא, אידיאליסט, בעל אמונה שקשיים לא הרתיעו אותו. היא הצליח להתבלט בייחודו האנושי, וברצונו העז למלא תפקידו כלוחם".

מפקד יחידתו כתב עליו להוריו: "הוא הצטיין בטירונות, ומשאת-נפשו הייתה להגיע לסיירת. על תכונותיו, צניעותו ודבקותו במטרה ניתן ללמוד מחבריו, שהעריצוהו ורחשו לו הערכה רבה".

יצחק הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בנחלת-יצחק. אחרי מותו, הוא הועלה לדרגת רב"ט. הוא השאיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה