תפריט נגישות

סמל יואב מטיאס ז"ל

יואב מטיאס
בן 20 בנפלו
בן דבורה ומנחם
נולד בחולון
בל' באדר א' תשי"ז, 3/3/1957
התגורר בפרוד
התגייס ב-10.2.1976
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה בשבט תשל"ח, 2/2/1978
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: קיבוץ פרוד

קורות חיים

בן מנחם ודבורה. נולם ביום ל' באדר א' תשי"ז (3.3.1957) בחולון. בילדותו עזבה משפחתו את העיר חולון והשתקעה בקיבוץ פרוד. יואב למד בבית-הספר היסודי בפרוד ואחרי-כן בבית-הספר התיכון האזורי של המועצה המקומית סולם-צור. יואב היה נער נאה, בעל הופעה גברית ואצילה. הוא היה מלא שמחת-חיים, האמין בחיי הרגע ובצורך לנצל את הנאות החיים ולהכיר את כל מכמניהם. הוא זכה להצלחה רבה אצל בנות המין היפה ויחד עם ידידותיו הרבה לטייל בארץ, בילה במסיבות ונטל חלק בפעילות חברתית ותרבותית ענפה. יחד עם חבריו היה חבר בתנועת 'הנוער העובד והלומד'. היה בעל נפש רגישה ועדינה והרבה לקרוא ספרים ובייחוד קרא שירה.

יואב גויס לצה"ל במחצית פברואר 1976 והוצב לחיל המשטרה-הצבאית, משום שסוג בריאותו היה נמוך, עקב מחלת כליות שלקה בה בילדותו. יואב, ששאף לשרת ביחידה קרבית לא השלים עם שירותו ביחידת-שירותים ובמשך שנתיים ניהל מאבק בלתי פוסק כדי להעלות את סוג הבריאות שנקבע לו. עקשנותו ודבקותו במשימה שנטל על עצמו הביאו, לבסוף, לכך שהוא הועבר לחטיבת גולני. אף כי היה חייל ותיק, התחיל את דרכו בחטיבה כחייל מהשורה והשתתף באימוני ההכשרה של חיילי החטיבה.

ביום כ"ה בשבט תשל"ח (2.2.1978) נפל בשעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בקיבוץ פרוד. השאיר אחריו הורים ואח.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "... הוא עשה עלי רושם של בחור חזק ונמרץ ועם רצון עז להשקיע ולהצליח. הוא השקיע את כל מרצו ויכולתו להשתלב בחיי הפלוגה והגדוד מבחינה חברתית ומקצועית, הוא עשה זאת בהצלחה רבה, בהבנה וברוח של התנדבות".





הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה