תפריט נגישות

רב"ט זהר בן ברק ז"ל

זהר בן ברק
בן 19 בנפלו
בן פנינה ומנחם
נולד בנהלל
בד' בניסן תשי"ד, 7/4/1954
התגורר בנהלל
התגייס ב-נובמבר 1972
שרת בחטיבת גולני, ביסלמ"ח גד' 17
נפל בקרב
בי"ב בתשרי תשל"ד, 8/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מוצב החרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: נהלל
הותיר: הורים, אח ושתי אחיות

קורות חיים

זהר (זוריק), בן פנינה ומנחם, נולד ביום ד' בניסן תשי"ד (7.4.1954) בנהלל. הוא למד בבית-הספר הממלכתי "נהלל" שבמושב ואחרי כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון "העמק המערבי" בקיבוץ יפעת. הוא היה חבר בתנועת נוער המושבים ובתנועת הנוער העובד והשתתף בפעולותיה החברתיות של התנועה, בטיולים ובמחנות.

זהר היה צנוע ושקט, אך עם זאת התבלט בשעות של שמחה, אהב לרקוד ולשיר במסיבות, לנהוג במכונית ובאופנוע, אהוב על הבנות ועל כל סובביו. עזר לאביו בעבודות המשק ושימש כאח בכור, אוהב וחם לאחיו ובן מסור להוריו.

זהר גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1972 והוצב לחיל-הרגלים. לאחר סיום הטירונות נשלח לקורס מ"כים, ואחר כך שב ליחידתו בחטיבת "גולני". הוא היה חייל אחראי וממושמע ושימש דוגמא לחבריו במסירותו, בסבילותו ובגאוותו הרבה על חטיבתו המהוללת. הוא נבחר להשתתף במצעד יום-העצמאות, השתתף בצעדת שלושת-הימים, שיחידתו זכתה בה במקום הראשון, ואף נשלח מטעם יחידתו להשתתף בצליחת הכנרת. מפקדו העיד עליו, שהיה מסור לתפקידו ושימש מופת לחבריו בביצוע מושלם של המשימות שהוטלו עליו.

במלחמת יום הכיפורים השתתף זהר בקרבות נגד הסורים ברמת הגולן. ביום י"ב בתשרי תשל"ד (8.10.1973), נפגע ונהרג בהסתערות הראשונה על החרמון, שנכבש בידי הסורים. הוא הובא למנוחת עולמם בבית-העלמין במושב נהלל. השאיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי.





הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה