תפריט נגישות

סמל אלכסנדר אלכס רוזנשטיין ז"ל

אלכסנדר רוזנשטיין
בן 20 בנפלו
בן רגינה ומרטין
נולד ברוסיה
בט' בניסן תשי"ג, 25/3/1953
התגייס ב-פברואר 1972
שרת בחטיבת גולני, חיל רפואה גדוד "ברק" (12)
נפל בקרב
בכ' בתשרי תשל"ד, 16/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 03, שורה: 05, קבר: 09.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

אלכסנדר, בן רגינה ומרטין, נולד ביום ט' בניסן תשי"ג (25.3.1953) במונקצ'ובה שברוסיה ועלה ארצה עם משפחתו בשנת תשכ"ט (1969). את לימודיו היסודיים ואת לימודיו התיכוניים סיים בבית-ספר ברוסיה.

אלכס, כפי שקראו לו בני משפחתו וחבריו, היה בילדותו ילד שובב והתעניין תמיד במשחקי ילדים גדולים ממנו. היה זה קו טיפוסי באופיו. גם משגדל המשיך להתעניין בדברים שהעסיקו מבוגרים ממנו. הוא היה בעל אישיות, רציני וניחן בסקרנות, שעוררה אותו ללמוד ולהשכיל, אך יחד עם זאת לא ניתק מקבוצת בני גילו. היו לו חברים רבים והוא נטל חלק פעיל בכל אשר התרחש בבית-הספר ומחוצה לו. מדי שנה בשנה סיים את לימודיו בהצטיינות, והוענק לו אות הצטיינות - תעודה וספר. הוא היה גאוות בית-הספר שלו, ומוריו תלו בו תקוות גדולות. בשל כישוריו השונים והתעניינותו הגדולה בתחומים רבים האמינו מוריו וחבריו שהוא עתיד לבחור בעיתונאות כמקצוע ואף יצליח בכך.

אלכס היה מוכן תמיד לעזור לזולת, ובעיקר הרבה לעזור לתלמידים שהתקשו בלימודים. לעתים קרובות היה עוזר בבת אחת לכמה ילדים, והצליח לקדם גם תלמידים שהיו חלשים במיוחד בלימודים. כבר מילדותו ניצל את חופשותיו למטרות רציניות ולא לבילויים בלבד ובכל קיץ, בזמן החופש הגדול, עבד בבית חרושת לחביות. הוא אהב את העבודה וידע לנצל את הכסף שקיבל בשכרה.

משעלה ארצה נתקל בקשיים גדולים, בעיקר בגלל אי ידיעת השפה. אולם הוא למד בקדחתנות, והיה רץ לעתים קרובות למשפחות של מכרים כדי לשאול פירושן של מלים ששמע ברדיו. הודות לרצונו העז ולהתמדתו הצליח עד מהרה ללמוד את השפה ולהיקלט בחיי חברתו בארץ. הוא היה בעל אינטליגנציה גבוהה, ולא היה נושא בעולם שלא ידע לשוחח עליו. תחומי התעניינותו היו רבים ביותר: הוא הקדיש מחשבה לפוליטיקה, אך התעסק גם במיתולוגיה יוונית. הוא ידע את שמות כל ראשי הממשלות ושריהן כמעט בכל העולם. בזכות רבגוניותו נחשב אדם מעניין ומיוחד.

אלכס התקבל לקורס הכנה לטכניון, בו שאף ללמוד, ולמד במסגרת הקורס כמעט שנה. הוא לא סיים את הקורס מפאת מחלה, ואחרי שהחלים החל לעבוד בבית חרושת "בלובנד-תלמה", בתקווה לחסוך את משכורותו ולהשתמש בה כשכר לימוד לאחר שירותו בצה"ל. לאורך כל דרכו היו לאלכס חברים ומכרים רבים, וכולם אהבו אותו בעיקר בשל תכונתו לחפש את טובת הזולת ולעזור לו.

אלכסנדר גויס לצה"ל בראשית פברואר 1972 והוצב לחיל הרפואה, במסגרת יחידת חי"ר. לאחר הטירונות השתלם בקורס למפעילי קרגו ובקורס לחובשים קרביים. בשל רצונו לעזור תמיד, בחר בדרך שהתאימה לו - קורס חובשים. לאחר שסיים את הקורס בהצלחה הוצב בתפקיד חובש קרבי בחטיבת "גולני", שבה עשה את כל תקופת שירותו הסדיר. גם בצבא אהבו אותו כל חבריו.

במלחמת יום הכיפורים השתתף אלכס בקרבות נגד הסורים ברמת הגולן. בקרב שניטש ביום כ' בתשרי תשל"ד (16.10.1973) נפגע אלכס ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בחיפה. השאיר אחריו הורים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "אלכסנדר מילא תפקיד של לוחם. במלחמת יום הכיפורים ביצע את תפקידו תחת אש אויב על הצד הטוב ביותר.... אלכסנדר היה מהמובחרים שבלוחמים. בקרבות על רמת הגולן היה אלכסנדר בחוד הכח הפורץ אל מערכות כוחות האויב".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה