תפריט נגישות

סמל דוד סליקטר ז"ל

דוד סליקטר
בן 20 בנפלו
בן דורה וראובן
נולד באזור
בי"ד בתשרי תשי"ד, 23/9/1953
התגייס ב-פברואר 1972
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בקרב
בכ"ו בתשרי תשל"ד, 22/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מוצב החרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 01, חלקה: 05, שורה: 02, קבר: 09.
הותיר: הורים ושני אחים

קורות חיים

דוד, בן דורה וראובן, נולד ביום י"ד בתשרי תשי"ד (23.9.1953) באזור. הוא למד בבית הספר היסודי על שם דוד רמז בקרית שלום והמשיך בלימודיו בבית הספר התיכון עירוני ו' בתל אביב. דוד היה תלמיד ממושמע עשה כל שהוטל עליו לשביעות רצון מוריו, והיה אהוב על חבריו ומקובל עליהם מאוד. כדי לסייע בפרנסת המשפחה נאלץ להפסיק את לימודיו והחל לעבוד כחרט. הממונים עליו במקום עבודתו שיבחוהו על חריצותו ועל דייקנותו, על אחריותו ועל תבונת כפיו. מעודו לא סירב לחבר שפנה אליו בבקשת עזרה בעת צרה וידע להאזין באהדה לכל אדם. דובר אמת היה, ישר דרך, בעל מצפון ונאמן לידידיו. בכל מעשיו היה צנוע, רחק מן ההתנשאות ולא ניסה להתבלט.

תמיד נהג פשטות בהליכותיו, לא היה בררן וידע לשמוח בחלקו. כל ימיו היה בן נאמן ומסור להוריו, רחש להם כבוד ועשה למענם כמיטב יכולתו.

דוד אהב את הפעילות הגופנית. הוא נמנה עם חניכי "מכבי" חולון, הרבה לשחק בכדוגל ולעסוק בשחייה בים ובמי הבריכה. הוא אהב לצפות בתחרויות, היה מעורה בחיי הספורט בארץ ובקי מאוד זה. תמיד ידע על פה תוצאות של משחקים ושיאי אתלטיקה.



דוד גויס לצה"ל במחצית פברואר 1972 והוצב לחיל הרגלים, בחטיבת "גולני". לאחר הטירונות השתלם בקורס חבלה. ביחידתו נודע כחייל אחראי ומסור לתפקידו, ששימש דוגמה לחבריו בהתנהגותו ובחריצותו, וכל חבריו וגם מפקידו חיבבוהו מאד. על חלקו בפעילות המבצעית הוענק לו "אות השירות המבצעי".

במלחמת יום הכיפורים השתתפה יחידתו של דוד בקרבות נגד הסורים ברמת הגולן. במהלך הקרב לכיבוש החרמון ביום כ"ו בתשרי תשל"ד (22.10.1973), נפגע דוד בכתפו ובבטנו ונהרג במקום. הוא הובא למנוחת עולמים בביתה עלמין בקרית שאול.

השאיר אחריו הורים ושני אחים.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.



במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו:" בנכם נלחם יחד עם חבירו כפי שנלחם מי שיודע למען מה הוא נלחם - באומץ בגבורה, במסירות ובהקרב. אנו חשים כבוד רב על שזכינו, שבנכם נלחם בשורותינו, וכבוד למשפחה ששכלה בן כזה".







הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה