תפריט נגישות

סגן איתן דויטש ז"ל

איתן דויטש
בן 21 בנפלו
בן קלרה ויהודה
נולד ביוגוסלביה
בא' באדר ב' תש"ח, 12/3/1948
התגייס ב-אוגוסט 1966
שרת בחטיבת גולני גדוד "ניצני הגולן" (בא"ח)
נפל בעת מילוי תפקידו
בג' בתמוז תשכ"ט, 19/6/1969
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: חיפה
אזור: א, חלקה: 10, שורה: 02, קבר: 06.

קורות חיים

בן יהודה וקלרה. נולד ביום א' באדר ב' תש"ח 12.3.1948 בזגרב שביוגוסלביה. לפני שמלאה לו שנה עלה עם משפחתו ארצה. הוא למד בבית-הספר היסודי "קרית-עמל" ובבית-הספר התיכון על-שם חיים גרינברג בקריית טבעון. איתן היה בעל כושר גופני רב והצטיין בענפי ספורט שונים - וביניהם שחייה. ארבע שנים היה שחקן בקבוצת הכדורסל של "הפועל" קרית טבעון. איתן גויס לצה"ל באוגוסט 1966 והתחיל לעלות בסולם הדרגות עד שהגיע לדרגת סגן.

ביום ג' בתמוז תשכ"ט 19.6.1969, בטרם סיים את שירות החובה שלו, נפל בעת מילוי תפקידו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בחיפה.

חברו הטוב כתב עליו: "לי היה איתן מפקד אולם קודם כל חבר. זכיתי לעבוד עמו ולחיות אתו, קרוב אליו, כמה חודשים. היו אלה חודשים ארוכים ומלאי מתח בקו-האש על הירדן. נהניתי להיות במחיצתו וראיתי בו דוגמא של מפקד טוב. הוא ידע להסתדר ולהתנהג יפה עם חייליו הרובאים, חיילים שלא קל היה לפקד אליהם. החיים המשותפים והתנאים שהכתיבו קרבה רבה בין אנשי המוצב הביאו אותנו לשיחות קרובות מאוד. משיחות אלו למדתי להכיר את איתן. הוא סיפר לי רבות על תכניותיו לעתיד וזכורני כיצד היה מתמיד כבר אז בלימוד השפה האיטלקית, כדי שיוכל לצאת לאיטליה ללמוד רפואה בתום השירות. היה בו באיתן קסם אישי רב והליכותיו היו אנושיות, כך שבתכונותיו אלו ידע לקנות את לב חייליו, להפעילם ולהביאם לביצוע פקודותיו, לא רק מתוך שהוא מפקדם אלא מתוך הכרה ורצון".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה