תפריט נגישות

טוראי יאיר ישראלי ז"ל

יאיר ישראלי
בן 19 בנפלו
בן יונה ומנחם
נולד בכפר יהושע
בי"ט בטבת תרע"ט, 1/5/1929
התגורר בכפר יהושע
התגייס ב-דצמבר 1947
שרת בחטיבת גולני
נפל בקרב
בי"א באייר תש"ח, 20/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: תל ליטוינסקי
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: כפר יהושע
אזור: ה, חלקה: 03, שורה: 02, קבר: 07.
הותיר: הורים ואח - עוזי

קורות חיים

בן מנחם ויונה. נולד ב-1.5.1929 בכפר-יהושע. בן למשפחה חקלאית חלוצית מראשוני המתישבים במקום. מילדותו השתתף בעבודת המשק מדאגתו להוריו העובדים קשה. התעניין במנגנון של כל מכונה, ובמשך הזמן קנה לעצמו ידיעה במכונאות. גמר את בית-הספר בכפר, אך לא הסתפק בידיעות שרכש. תאב דעת היה. בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב והלילה ישב ולמד והיום היה קודש לעבודת המשק.

חבר פעיל ומדריך ב"הנוער העובד" וב"הגנה" נשלח לקורסים למ"כ של חי"ש, לסיירות, ול"עזרה ראשונה" במסגרת ה"הגנה". מטעם ה"הגנה" הדריך ואימן את הנוער בכפר. מסור היה למשקו בכל נפשו, אך כשהוטלה עליו החובה להתגייס לנוטרות הלך בלי היסוס על אף חוסר ידים עובדות. בהיותו נוטר מושבע השתמש בתפקידו הרשמי לאימונם של בחורינו והדרכתם בקנה-מידה רחב.

בתחילת דצמבר 1947, עם התגייסותו, נתמנה למפקד כיתה והיה יוצא מדי פעם עם כיתתו לאחת הנקודות המסוכנות בסביבה. כל תפקיד - כפי שמעיד עליו אחד ממפקדיו - היה ממלא בשלמות, ברצינות ובנאמנות. חסון, יפה-תואר, חבר טוב, אחראי, בעל משמעת, וכמפקד-מסור לפקודיו - כעדותם של חברים ומפקדים כאחד.

עם תום הקרבות בסביבות משמר-העמק הועבר לקורס מפקדי סיירים ליד הרצליה.

ביום 20.5.1948, יום אחד לאחר שרוכזו חניכי הקורס במחנה תל-ליטוינסקי, הופצץ המחנה על-ידי אוירון אויב ויאיר נפל מפגיעת רסיס פצצה. הובא לקבורה אל כפרו, כפר-יהושע.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה