תפריט נגישות

רב"ט אליהו שטיגליץ ז"ל

אליהו שטיגליץ
בן 20 בנפלו
בן ביילה ויעקב
נולד ברומניה
בכ"ז בסיון תש"ז, 15/6/1947
התגורר בכפר גדעון
התגייס ב-פברואר 1966
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בקרב
בא' בסיון תשכ"ז, 9/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: תל פאחר
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: עפולה
אזור: 01, חלקה: 01, שורה: 01, קבר: 01.
הותיר: הורים, שלשה אחים ואחות

קורות חיים

בן יעקב וביילה. נולד ביום כ"ז בסיוון תש"ז (15.6.1947) בכפר איב אשר ברומניה. בשנת 1951 עלתה המשפחה לארץ ובהגיע אליהו לגיל הלימודים למד בבית ספר יסודי ברמלה. כבר בילדותו צויין בשל מידותיו הטובות- כיבוד אב ואם, שמירת מסורת. לאחר מכן למד ב"ישיבה" תיכונית מקצועית "מרום ציון" אשר בקריית הנוער בירושלים. תמיד נהג לפי המסורת והשקיע את רוב מעייניו בלימודים; אבל יחד עם זה היה מצטייין בכשרונותיו דווקא בענף החקלאות. למרות היותו רחוק מבית אביו לא הסיח את דעתו המצב שבמשק אשר אליו היה קשור בכל לבו ונפשו. נעים הליכות היה ואהוב על כל יודעיו.

בסיימו את לימודיו ב"ישיבה", חזר לבית הוריו לכפר גדעון והודיע לאביו ולאמו שלמרות היותו לתלמיד "ישיבה" החליט להתגייס לצבא. הוא עמד על רצונו לקיים את חובתו הלואמית של אדם צעיר כלפי עמו וארצו בהתייצבו בלשכת הגיוס; תאריך גיוסו הוא פברואר 1966. תכניותיו אמנם היו להמשיך את לימודיו המסורתיים אך בראש וראשונה אמר למלא את כל מה שאדם מישראל צריך לעשות למען מולדתו. הוא הגיע לחטיבת "גולני" ומילא את חובותיו למופת. אך עוד הוא נותן את שירות החובה שלו פרצה מלחמת ששת הימים וביום החמישי לקרבותיה, בהילחמו בחירוף נפש על היעד , נפל בקרב שערך בתל- אל- פאחר שברמת הגולן.

מן הראוי לציין שבזמן שמצאו את גופתו היה צמוד אליו זוג התפילין כציוד קרבי אשר מהם לא נפרד.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בעפולה. בחוברת שהוציאה המועצה האיזורית יזרעאל הועלה זכרו. רשימה עליו מובאת בספר זכרון המקודש לבוגרי קריית הנוער בירושלים שמסרו נפשם על מזבח האומה.



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה