תפריט נגישות

סמ"ר מחמוד ג'ומעה ז"ל

מחמוד ג'ומעה
בן 21 בנפלו
בן שמעה וסעיד
נולד בכפר עראמשה
בי"א באייר תשל"ד, 3/5/1974
התגייס ב-דצמ' 92
שרת בחטיבת גולני גששים
נפל בפעילות מבצעית
בי"ד באדר תשנ"ו, 4/3/1996
מקום נפילה: חולה
באזור לבנון
מקום קבורה: כפר עראמשה
הותיר: הורים, ארבע עשרה אחים - חאתם, חכמאת, מוחמד, סובחייה, נזמיה, וופיה, לאפי, עלי, לוטפי, סירייה, אדהם, לוטפיה, חגאזי ומנאר

קורות חיים

נולד בתאריך 3.05.1974 בן לסעיד ושמעה בכפר עראמשה על גבול לבנון ע"י גבול המערכת. בן למשפחה המונה 15 ילדים. גדל בכפר בין שאר אחיו ואחיותיו, היה ילד שקט מאוד ונחמד מאוד. בגיל חמש הלך לגן חובה בכפר והמשיך בבי"ס היסודי. בתיכון למד עד כיתה ט', עזב את ספסל הלימודים והלך ללמוד מקצוע ולעזור בפרנסת המשפחה אשר עברה באותה תקופה למגורי קבע. מחמוד היה בחור נאה שונה מכולם, שקט, דאג לכולם ולעצמו בלי להטריד אף אחד ברצונותיו.

בגיל 18 התגייס לצבא, הלך בעקבות אביו ששירת גם בצבא כמו רוב בני המשפחה המורחבת. מחמוד הלך לשרת במג"ב ושירת בעזה בתקופה הקשה של האינתפאדה, השתתף בהמון מרדפים ולעולם לא התלונן שקשה לו או לא נוח לו, אף אחד לא שמע ממנו תלונות.

בסוף שירות החובה יצא ללמוד מקצוע אבל בלחץ חבריו אשר חזרו לצבא הקבע - חזר גם הוא איתם ועשה את זה גם בשקט. שירת בגבול לבנון בתור גשש במשך 8 חודשים עד לאותו לילה איום ב- 4.03.1996 כשהיה בן 23 בדרגת סמ"ר, נפל בזמן מרדף אחרי חוליית מחבלים בהתפוצצות של מטען צד שטמנה החוליה. נהרג במקום ביחד עם שלושת חבריו ליחידה בגולני.

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בכפר עראמשה בטקס צבאי. קברו מוקם על גבעה המשקיפה לעבר דרום לבנון. אביו אשר היה בין במספידים אמר: "כאן תנוח ותמשיך לשמור על הגבול, על ילדי המדינה ועל 14 אחיך ואחיותיך בכפר".

תושבי עראמשה, חבריו ליחידה, בני הכפרים האחרים , חברי קיבוץ מהאזור חלקו לו כבוד אחרון. מזכיר קיבוץ אדמית ספד לו: "מחמוד, נפלת לא הרחק מפה ונהרגת כשאתה מגן על משפחתך ועל משפחתי".

אחותו אומרת: "נכון שאנחנו משפחה גדולה של חמש עשרה ילדים ובכל זאת החלל שהשאיר מוחמד גדול מאוד למרות שהיה שקט מאוד באופיו וכמעט לא הורגש. החלל יישאר לעולם ותמיד יחסר כי הספירה לא תגיע שוב לעולם לחמש עשרה והוא יהיה בלבנו לעד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה