תפריט נגישות

סגן בועז פומרנץ ז"ל

בועז פומרנץ
בן 22 בנפלו
בן חני וקרלוס (אבנר)
נולד בקרית שמונה
בח' באדר תש"מ, 25/2/1980
התגורר בקרית שמונה
התגייס ב-15.7.1998
שרת בחטיבת גולני אגוז
נפל בפעילות מבצעית
בט"ז בניסן תשס"ב, 29/3/2002
מקום נפילה: רמאללה
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: קרית שמונה
הותיר: הורים, אח - אליאב ואחות - נגה

קורות חיים

בעז נולד ב-25.2.1980 בקרית-שמונה, ילד שלישי לחני ואבנר ואח קטן לנגה ואליאב.

בילדותו למד בעז בביה"ס היסודי "מגינים" ובמקביל לקח חלק בפרוייקט אזורי לילדים מחוננים במכללת "תל-חי" החל מכיתה ה'. כמו כן היה חניך בחוגי סיור של החברה להגנת הטבע. בתום 8 שנים בביה"ס היסודי, עבר בעז ללמוד בתיכון המקיף של קריית-שמונה ע"ש דנציגר בו סיים את לימודיו במגמת הפיזיקה ומחשבים.

בעז התגייס לסיירת אגוז בעקבות אחיו, אליהב, שהיה אף הוא לוחם ביחידה. סיים מסלול ביחידה ולאחריו שירת כלוחם בצוות בוגר כצלף.

"בעז היה משכמו ומעלה, מלח הארץ, איש שתמיד הצטיין בכל אשר עשה, היו לו עשרות חברים, הוא התקבל לכל הקורסים היוקרתיים בצה"ל. הוא תמיד שאף להגיע רחוק ותמיד התבלט", סיפרו חבריו.

מספר חודשים לפני שחרורו המתוכנן (ספטמבר 2002) יצא בעז לקורס קצינים, אשר בסיומו חזר ליחידה לפקד על צוות לוחמים. לאחר שהייה של חודש ימים בקו בצפון יצא הביתה לחופשת הפסח. בארוחת ליל הסדר נכחו כל בני המשפחה לראשונה מזה זמן רב. לפנות בוקר הוקפץ חזרה ליחידה לפעילות מבצעית.

בעז נפל ב-29.3.2002 בקרב ברמאללה, במהלך הפריצה לשטח המוקעטה, לאחר שנפגע מירי של מחבל והיה לחלל הראשון במסגרת מבצע חומת מגן.

מפקדו של בעז סיפר על רגעיו האחרונים בקרב על המוקטעה: "עוד הספקתי לשמוע אותך בקשר אומר בקור רוח "אני מזהה", ונתת פקודות. הייתי בטוח שגם בהיתקלות הזו תצליח, אבל לא".

סגן בועז פומרנץ השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

"יהי זכרו ברוך"

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה