תפריט נגישות

סגן זבולון שלמה גדיאל ז"ל

זבולון שלמה גדיאל
בן 20 בנפלו
בן רחל ומשה
נולד בכפר סירקין
בכ"א בטבת תש"ז, 13/1/1947
התגורר בשדות ים
התגייס ב-יולי 1965
שרת בנח''ל 902, ביסלמ"ח גד' 17
נפל בקרב
בכ"ח באייר תשכ"ז, 7/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: הר עיבל
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: נהריה
חלקה: 2, שורה: 3, קבר: 4.

קורות חיים

זבולון-שלמה גדיאל בן משה ורחל. נולד ביום כ"א בטבת תש"ז (13.1.47) בכפר-סירקין.

ראשית חינוכו, עד כיתה ז', היה במושב, ובימי החופש, בבואו עם אמו לבקר בקיבוץ שדות-ים מצאו חן בעיניו חיי הילדים במקום והוא ביקש להישאר במשק, בגיל 12 הגיע למשק. אהב ספורט והשתייך לסניף הימי של "הפועל", כי מאוד חיבב את הים. חבלי הקליטה בקיבוץ לא היו קלים עבורו, אולם לאחר שגדל והתגבר עליהם נתקבל בחברה. מטבעו שקט היה והעמיק לחשוב - בעיקר בעינייני פוליטיקה. היה מעורה בנעשה בעולם הגדול ובמתרחש בעולמנו הקטן. בקיבוץ סיים את לימודיו התיכוניים ומן הראוי לציין כי את עבודת הגמר לסיום כיתה י"ב עשה על הנושא "המיעוט הערבי בישראל". אהב ילדים קטנים, שיחק איתם רבות ותמיד היה חיוך מרחף על שפתיו. עניין רב גילה בעתונות אף כי שאף לעסוק בדיפלומטיה.

ביולי 1965 גוייס לצה"ל במסגרת נח"ל ואחרי תקופת הטירונות עבר קורס מ"כ וגם קורס צניחה. תמיד אמר שמלחמה בוא תבוא לבסוף והוא חיכה לה והיה מוכן לתת את כל אשר לו-ואמנם כן היה: במלחמת ששת הימים היה עוד באמצע שירותו הסדיר ובקרב שנערך בשכם ביום השלישי לקרבות, כ"ח באייר תשכ"ז (7.6.67), על מורדות הר עיבל, בשעת טיהור קני ההתנגדות שם, מצא את מותו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בנהריה. אחרי מותו הועלה לדרגת סגן.

בן 20 בנפלו.

במלאת "שבעה" הוציא קיבוץ שדות-ים עלון ובו מוקדשים כמה עמודים לזבולון ולחברו. אף ב"שלושים" לנפלם הופיע עלון. בחוברת "אשר נפלו במלחמה" של הקיבוץ המאוחד הועלה זכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה