תפריט נגישות

אל"ם שלמה אלטון ז"ל

שלמה אלטון
בן 40 בנפלו
בן רחל ואברהם
נולד בתורכיה-איזמיר
בח' בניסן תרפ"ז, 10/4/1927
התגייס ב-1.2.1948
שרת בחטיבת גולני מפח"ט
נפל בקרב
בח' בניסן תשכ"ז, 22/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: חזית דרום סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חיפה
אזור: א, חלקה: 02, שורה: 02, קבר: 08.
הותיר: אשה ושני ילדים

קורות חיים

אל"מ שלמה אלטון בן אברהם ורחל. נולד ביום ח' בניסן תרפ"ז (10.4.1927) באיזמיר שבתורכיה. למד שם ב"אליאנס" ובבית ספר למסחר. עלה לארץ בשנת 1944 ובבואו נקלט במסגרת "עליית הנוער" ונשלח להכשרה בשדה-נחום, לאחר-מכן בגבעת ברנר ואיתם התגייס לפלמ"ח בשנת 1946, בו שירת עד למיזוגו עם צה"ל.

לפני היותו מפקד בית הספר לקצינים בדרגת אל"מ, היה במפקדת חטיבת "גולני" והשתתף בפעולות מעבר לגבול. הכל ראוהו כאב דואג המקדיש מחייו להעלות את רמת ההדרכה, הצוערים, המדריכים ואת רמת בית הספר כולו.

מלבד היותו מפקד קרבי ידע לטפל בפרט ולהבין לבעיותיו היומיומיות. נפשו היתה רגישה מאוד לכל אחד ואחד. בת-שחוקו ועיניו המחייכות פיזרו את כל הדאגות והטירדות והקרינו סביבו את הבטחון העצמי והאמונה בנצחון- תכונות הכרחיות לכל מפקד מעולה. חם לב היה, נעים הליכות ועדין. הוא דאג לחייליו מחוסרי הבית והמשפחה, היה שוכר להם חדר למען יהיה להם בית ומצא משפחות שיזמינו אותם לחגים ולחופשות.

השתתף במערכת-סיני כמפקד אחד מגדודי "גולני", שתפקידם היה להבקיע את מוצבי רפיח.

אל חייליו היה מדבר לא כמפקד כי אם כאב המסביר לבניו את המצב. "אנו מוכרחים להילחם", אמר להם, כי "מאז מלחמת הקוממיות לא זכה עמנו לחיות חיי אזרחים עובדי אדמה וחרושת ויום יום פקדו אותו שוד ורצח וחבלה. ולכן החליט צה"ל לשים קץ לטרור המתנהל נגדנו - והמשימה הוטלה עליכם". הוא הוסיף והסביר כי אנשיו יעמדו בפני מבחנים אישיים קשים ובשעת משבר יהיו במבוכה ולא מן הנמנע הוא שיפגעו ושיבהלו. הוא יעץ להם שיתבוננו במפקדיהם ויבטחו באלה הצועדים קדימה ואז כל הסיכויים הם שהאויב יוכרע ויפול.

מטעם צה"ל למד בבית הספר לפיקוד ומטה ולאחר-מכן נשלח לבית הספר הגבוה למלחמה שבפריז - וכשפרצה מלחמת ששת הימים היה עדיין מפקד בית הספר לקצינים אך מרצונו הוא עזב וירד לקו החזית לשרת בקו הראשון. במלחמה עצמה, ביום השני לקרבות, נפצע קשה בחזית הדרום בסיני ונפטר בבית החולים ביום י"ד בסיון תשכ"ז (22.6.1967).

הניח אישה ושני ילדים.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בחיפה.

בן 40 בנפלו.

זכרו הועלה יחד עם עוד ארבעה מחבריו לנשק בחוברת מיוחדת "ענף וחרב" שהוציאו קציני חי"ר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה