תפריט נגישות

סרן אילן יצחק ז"ל

אילן יצחק
בן 22 בנפלו
בן ויולט ויצחק
נולד בחיפה
בט"ו בתשרי תשכ"ג, 13/10/1962
שרת בחיל האויר טייסת 123
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ז באלול תשמ"ד, 24/9/1984
מקום נפילה: נחל בזק
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: חיפה

קורות חיים

בן ויולט ויצחק, נולד ביום ט"ו בתשרי תשכ"ג (13.10.1962) בחיפה. אילן גדל בקריית אתא, ובה גם ביקר בגן הילדים. בהיותו בן 6 שנים, עברה משפחתו לגור ברמת שאול שבחיפה, והוא התחיל ללמוד בבית-הספר היסודי "רמות". אילן המשיך ללמוד בחטיבת הביניים של בית-הספר "ליאו בק". עוד בבית-הספר היסודי התגלו כשרונותיו של אילן בציור ונטיותיו למקצועות הטכניים. לפיכך, כשסיים את לימודיו בחטיבת-הביניים, הוא המשיך ללמוד בבית-הספר "בסמ"ת".

אילן היה ספורטאי מצטיין. בזמנו הפנוי, הוא הרבה לעסוק בצלילה ובדיג תת-ימי. הוא אהב להשתתף גם במשחקי כדורגל וכדורסל.

בהיותו בכיתה י"ב, הצטרף אילן לגרעין של "הנוער העובד והלומד" שהיה בקיבוץ עין זיוון. ואולם, כשהגיע מועד גיוסו לצה"ל, ולאחר שעבר את מבדקי הטיס בהצלחה, הוא החליט ללכת לקורס טיס.

לאחר שסיים את קורס הטיס, עבר אילן קורס לאימון מקצועי שבסיומו הוסמך כאיש צוות מבצעי של מסוק. בתפקידו זה, הוא ביצע משימות רבות והשתתף באימונים מגוונים. אילן עמד לפני הסמכתו כקברניט מבצעי של מסוק. במשך כל תקופת ההכשרה שלו לקראת ההסמכה הזאת, גילה אילן רצון עז, כושר ביצוע גבוה והתקדמות מקצועית מתמדת.

ביום כ"ז באלול תשמ"ד (24.9.1984) נפל אילן בעת מילוי תפקידו, והובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בחיפה. הוא השאיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

במכתב תנחומים אל המשפחה, כתב מפקד הטייסת של אילן: "במשך תקופת עבודתנו המשותפת למדתי להכירו כחבר, כלוחם אמיץ, וכקצין מסור ואחראי.

...אילן נהג בדרך של דוגמה אישית ואחריות אישית. הוא דרש מעצמו ביצוע ברמה הגבוהה ביותר, הן כטייס ואיש צוות והן כקצין".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה