תפריט נגישות

רש"ט סאלח חמדן ז"ל

ראמה

אלבום תמונות

בכפר זה הנמצא על אם הדרך עכו-צפת חיים תושבים דרוזיים, נוצרים ומוסלמים. מספר התושבים מגיע לכ-6000 תושבים ורק 30% מהם דרוזים. הדרוזים בכפר ראמה היו חלוצים בהקניית השכלה גבוהה לבניהם ובנותיהם עוד לפני קום המדינה. הצעירים האקדמיים הראשונים בקרב בני העדה בארץ באו מכפר ראמה (הראשון היה מכפר אבו סנאן בשנות השלושים).
הראשונים מבין האקדמיים בראמה היו עורך הדין כמאל קאסם ז"ל והמחנך שכיב ת'נג'ר ז"ל. אדם מאד מפורסם בן הכפר ראמה הוא המשורר הדגול סמיח אל קאסם אשר נחשב היום בשורה הראשונה של המשוררים בעולם הערבי.
מכפר זה יצאו מספר כוכבי טלוויזיה אשר היו בין מקימי הטלוויזיה הישראלית וכיכבו על המרקע במשך שנים רבות והם הקריין סעיד אל קאסם והקריין עורך דין יוסף אסמאעיל. בכפר חיים שניים מהסופרים כותבי ערבית החשובים בארץ והם סלמאן פראג' ונביה אל קאסם. איש הכפר הקצין סעיד פארס היה הראשון שהגיע לדרגת תת ניצב והיום הוא מרכז השלוחות של בית יד לבנים לדרוזים בכפרים. יש להזכיר גם את מר עמאד פראג', עוזר שר התחבורה ומנהל נתבי הגליל עד לאחרונה. לפני הקמת המדינה הכפר נוהל ע"י מוכתר דרוזי, בשנת 1954 הוקמה מועצה מקומית ראשונה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה