תפריט נגישות

סמ"ר נתאי שטרן ז"ל

התקרית הקשה בה נהרג נתאי

אלבום תמונות

לאחר יממה של לחימה הותר לפרסם כי שלושה לוחמי גולני נהרגו מפגיעת פגז שירה בשוגג טנק של צה"ל. בין הפצועים מפקד החטיבה אלוף משנה אבי פלד שנפצע קל, ומפקד גדוד 13 סא"ל אורן כהן שנפצע בינוני. האירוע הקשה התרחש לאחר שטנק שהיה בפעילות מבצעית באיזור ירה בטעות פגז לעבר המבנה בו שהו הלוחמים בצפון הרצועה.
אתמול בערב, סמוך לשעה 19:00, ירתה חוליית מחבלים מספר פצצות מרגמה לעבר כח רגלי של חטיבת גולני שנע בין סג'עיה לג'בליה בצפון הרצועה. על פי דיווחים מהשטח, הכח ספג פצועים ונמלט לתוך מבנה סמוך.
בעת שתפסו הלוחמים מחסה, שיגר בטעות טנק של צה"ל פגז לעבר המבנה ובמקום אירע פיצוץ עז שממנו נפצעו עשרות החיילים והקצינים. חלק מהמבנה אף קרס על החיילים. לאחר הפיצוץ התנהלו במקום חילופי אש כבדים בין הכח לחוליות מחבלים שניסו לכתר את הבית.
מסוקי קרב של חיל האוויר שהוקפצו למקום החלו לתקוף מטרות בסביבת הכוחות וזאת כדי למנוע מחוליות מחבלים נוספות להגיע למקום האירוע, לסייע לכוחות הקרקע לחלץ את הפצועים ולמנוע חטיפת חיילים.
סוללות הארטילריה הצטרפו לירי הרתעתי והחלו להפגיז שטחים פתוחים באיזור כדי לבודד את האירוע יחד עם מטוסי קרב של חיל האוויר שחגו בשמיים ויצרו בומים על קוליים.
חילוץ הפצועים התנהל תחת חילופי אש, ולבסוף פונו הלוחמים בשני מוקדים אל גדר המערכת ומשם הועברו אל מסוקים ואמבולנסים שהמתינו בכניסה לכפר עזה.
סג'עייה והשכונות הצמודות לה במזרח עזה עומדות בינתיים במוקד הלחימה הקשה של צה"ל ברצועה. השכונה נחשבת למעוז של החמאס זה שנים רבות. חטיבת גולני פעלה בה כמה פעמים בשנים האחרונות.
סמוך לשעה 22:00 בערב נכנסו צוותי חילוץ והצלה של פיקוד העורף לעומק השטח הפלסטיני במטרה לסייע בסריקות המבנה בעקבות חשש כי ישנם לכודים תחת ההריסות. המח"ט הפצוע אל"מ פלד ניהל את פעולת החילוץ בשטח באמצעות הקשר, תוך שהוא מפעיל ארטילריה לחיפוי ומטוסי קרב לסיוע. לאחר פינוי כל הפצועים לבתי החולים פינה את עצמו המח"ט לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי. יחד עם אל"מ פלד פונו 14 פצועים נוספים לבית החולים סורוקה, מהם 11 פצועים קל עד בינוני ואחד בינוני עד קשה. אל"מ פלד קיבל טיפול רפואי בבית החולים ומיד לאחר מכן יצא בדלת אחורית וביקש לחזור לשטח ולפקד על חייליו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה