תפריט נגישות

סמ"ר יאלאו יסמאו ז"ל

הענקת מלגות לזכרו


סמ''ר יאלאו תכנן לבקר את אמו באתיופיה, אך כשפרצה מלחמה ביטל את הנסיעה כדי להתגייס

היום - (יום שני, ה- 13 באוגוסט) בשעה חמש אחר הצהריים, יוענקו מלגות לעידוד מצוינות בקרב עולים צעירים מאתיופיה, חניכי תכנית קדמ"א (קידום מחויבות אישית) של הסוכנות היהודית. הטקס יערך במתנ"ס ארנון שסמוך לכפר הסטודנטים איבים.
המלגות מקורן בתרומה מיוחדת של קרן I.D.B בראשותו של נוחי דנקנר. המלגות יוענקו לזכרו של יאלאו יסמאו ז"ל, בוגר תכנית קדמ"א והעולה היחיד מאתיופיה שנפל במלחמת לבנון השנייה.
סמ"ר יסמאו ז"ל ביטל ביקור מתוכנן אצל אמו באתיופיה כשפרצה המלחמה וביקש מקצינת הקישור שלו להקדים את גיוסו לשירות מילואים.
סמ"ר יסמאו יאלאו, בן 26, עלה לארץ בשנת 2001 ביחד עם אחותו אזמרה. הוא נקלט בכפר הסטודנטים של הסוכנות היהודית 'איבים' שבשער הנגב והצטרף לתכנית קדמ"א. בתום תכנית הלימודים התגייס לצה"ל ושירת בחטיבת גולני.
את אמו לא ראה מאז שעלה לארץ. חצי שנה לאחר השחרור מהשירות הסדיר הוא תכנן לצאת לאתיופיה ולבקרה, אך בדיוק באותם הימים פרצה מלחמת לבנון השנייה והוא החליט לבטל את נסיעתו המתוכננת ולהתגייס לשירות המילואים. הוא נהרג ב- 8 באוגוסט, במהלך חילופי אש בדרום לבנון.
המלגות, בהיקף של כ-1,000 דולר לחניך, יוענקו ל10 חניכים מצטיינים בתכנית קדמ"א. התכנית, שנמשכת 12 חודשים, מיועדת לעולים בגילאי 17 - 26 מאתיופיה. היא כוללת לימודי יהדות, עברית, מתמטיקה מחשבים ואנגלית לצד סל תרבות מורחב וסדנאות הכנה לקראת לימודים גבוהים והשתלבות בתעסוקה.
בנוסף להענקת המלגות, הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית מעניקה בימים אלה לאזמרה, אחותו של יאלאו, ששימשה כאפוטרופסית שלו, סיוע בהיקף של 22,000 ₪, בנוסף למענק בהיקף של כ- 20,000 ₪ שכבר הוענק לה לאחר נפילתו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה