תפריט נגישות

סמ"ר קיריל קז'דן ז"ל

דברים לזכרו

דבריו של אילן אטיאס, מח"ט כרמלי

אלבום תמונות

זה היה לפני שנה בדיוק, הצפון היה מופגז, קטיושות נחתו בחיפה ללא הרף, קרבות ניטשים לאורך הגבול ובתוך לבנון. עד מהרה אנחנו נקראים בצו חירום להתייצב לגיוס.
קיריל! אתה כבר איש מילואים המנסה לפלס דרכו בסבך החברתי של משוחרר טרי יחסית משירות סדיר ביחידה קרבית. לוחם של גולני בשירות הסדיר, חייל חוד הנמצא כל הזמן לצידו של המפקד המוביל, יד ימינו, ראשון בהיתקלות וראשון בסכנה.
עתיר ניסיון קרבי משירותך בסדיר. אין ספור פעילויות סבוכות ומסוכנות בעין הסערה המשתוללת ברצועת עזה וביהודה ושומרון. תמיד היית שם ראשון באש וראשון בסכנה. היה זה אך ברור שבשירות המילואים תצטרף אל חבריך ובעיקר למפקדך, ברזני, שהלך עימך כברת דרך ארוכה. לא שאלת שאלות ולא טבעת במורכבות של בני גילך האם להיות שייך או ללכת לדרך אחרת, מתנתקת משהו. אתה בחרת! היית שם עד הסוף נאמנות אין קץ. לצערנו היית שם עד הסוף המר.
במעשיך יצרת דרך, כיוון חדש לאחיך, אנטון. הוא הלך אחריך. מבחינתו היה זה אך ברור שהוא מתכוון להגשים בצבא את שאיפותיך להיות מפקד בגולני.
בימים אלה, בהם עולות בציבור שאלות הרות גורל על צביונה של המדינה ועל נאמנות נתיניה ביחס לתרומה שבניה מוכנים לשלם על ביטחונה, אני אומר לעצמי ואומר גם לך קיריל בתקווה שאתה שומע: אתה סימנת לאחיך את הדרך אבל כמוך קיימים מעטים אשר מסמנים לכולנו באור אזהרה בוהק את הסכנה.
אתה לא נולדת כאן ובכל זאת ולמרות הקשיים אתה לימדת רבים מהי אזרחות נאמנה, אחריות אישית לגורלם של העם והארץ ולצערי לא מעט מאלה שנולדו כאן לא מימשו עשירית ממה שאתה מימשת.
משפחת קז'דן היקרה! אין בפי מילים של נחמה, בשמי ובשם החטיבה אנו כואבים את כאבכם ונעשה הכל כדי לסייע בידכם עד כמה שאפשר להקל על הצער. קיריל היה בחור חזק, יפה תואר, בעל אישיות מיוחדת. הוא הקרין בטחון על סביבתו, שאף תמיד לשלמות הביצוע והיווה אחד מעמודי התווך של הפלוגה. הוא היה מסוג החיילים שכל אחד מאיתנו היה רוצה לצידו. לוחם חוד שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות.
שימרו על אנטון ושימרו על עצמכם ומי ייתן ולא תדעו עוד צער ואנו נעשה כל לאל ידינו להוקיר את זכרו ואת פועלו למען ידעו כל בני הארץ הזו מהי נאמנות, מהי תרומה שבמעשה ומהי התנדבות שאין בגינה שאלה מה יצא לי מזה?
תהיה נשמתו של קיריל צרורה בצרור החיים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה