תפריט נגישות

סמ"ר קיריל קז'דן ז"ל

קיריל קז'דן
בן 26 בנפלו
בן ילנה ומיכאל
נולד בקזחסטן
בי' בשבט תש"מ, 28/1/1980
התגורר בחיפה
התגייס ב-אפריל 2000
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בקרב
בי"א באב תשס"ו, 5/8/2006
במלחמת לבנון השנייה
מקום נפילה: עיתה-א-שעב
באזור לבנון
מקום קבורה: חיפה
אזור: ג, חלקה: 3, שורה: 5, קבר: 2.
הותיר: הורים ואח - אנטון

קורות חיים

בן ילנה ומיכאל. נולד ב- י' בשבט תש"ם, 28.1.1980 בעיר טלדי-קורגן שבקזחסטאן. אח לאנטון. את ילדותו העביר במדינות שונות ברחבי ברית המעצות לשעבר, בשל עיסוקו של אביו ששרת כקצין קרבי בחייל האוויר הרוסי.

בשנת 1998, בהיותו בן 18, עלתה משפחתו של קיריל ארצה והשתקעה בחיפה.

קיריל התגייס לצבא באפריל 2000, שירת בגדוד 13, יצא לקורס מ"כים וחזר ב-2002 לגדוד ושירת כמ"כ עד אפריל 2003.

דודתו לודמילה סיפרה כי קיריל קיבל את צו המילואים ביום ראשון זמן קצר לאחר ששב מחופשה באילת עם חברתו, וכי התייצב באופן מיידי וללא היסוס. "הוא ידע שהוא ילך ללבנון, אבל הוא לא פחד", סיפרה לודמילה, "הוא קיבל את הצו והיה לו ברור שעליו להתייצב כמו כולם".

"לאב מיכאל עבר צבאי", סיפרה הדודה, "האב בדרגת רב סרן וקיריל למד מאביו להיות חייל טוב. הוא חלם תמיד להיות חייל קרבי ואהב מאוד את גולני". בשירות המילואים שלו שירת קז'דן בחטיבת כרמלי, חטיבת המילואים של גולני. אחיו אנטון נמצא בימים אלה בקורס מפקדי כיתות וקיבל את הבשורה על מות אחיו בבסיס בו הוא משרת.

בתקופה האחרונה החל קיריל ללמוד במכינה לקראת לימודיו באוניברסיטה אבל לא הספיק להשלים אותה. למחייתו הוא עבד במסעדה בחיפה ובשיפוצים. "קיריל היה ילד שאהב את החיים וידע לעשות חיים. הוא אהב מאוד לבלות", סיפרה לודמילה.

בתאריך י"א באב תשס"ו, 5.8.2006, נפל קיריל בפעילות קרבית בעייתא א-שעב שבדרום לבנון במלחמת לבנון השנייה מפגיע נ"ט במהלך לחימה. קיריל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

קיריל הותיר אחריו זוג הורים ואח אנטון, בן 20, חייל סדיר בגולני.

"יהי זכרו ברוך"

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה