תפריט נגישות

סמל בן יצחק וענונו ז"ל

בן יצחק וענונו
בן 19 בנפלו
בן שרית ריקי ואילן
נולד באשדוד
בט' בסיון תשנ"ה, 6/6/1995
התגורר באשדוד
התגייס ב-17.11.2013
שרת בחטיבת גולני
נפל בקרב
בכ"ב בתמוז תשע"ד, 20/7/2014
במבצע "צוק איתן"
מקום נפילה: רצועת עזה
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: אשדוד
חלקה: 3, שורה: 8, קבר: 4.
הותיר: הורים, אחות ושני אחים: רוני רשל, משה חיים וישי מאיר

קורות חיים

בן שרית-ריקי ואילן. נולד ב-ט' בסיון התשנ"ה, 6.6.1995 באשדוד.

בן התחנך בתיכון אמי"ת י' שבאשדוד. מחנכת כיתתו בתיכון, חני בן אבו, סיפרה: "הפעם האחרונה שראיתי אותו הייתה לפני חצי שנה, כשעשינו מפגש בוגרים, אבל רק לפני שבועיים דיברנו כל קבוצת הבוגרים. ניסינו לקבוע מפגש, ובן שהיה קרבי ביקש מאתנו שנחכה שהמבצע יסתיים, אבל המבצע לא הסתיים וגם בן כבר לא איתנו", אמרה בכאב.

בעת שקיבל בן צו ראשון, שקל 110 ק"ג והצבא מצא כי אינו כשיר לגיוס קרבי. עד לקבלת הצו השני, הוריד בן 40 קילוגרמים ממשקלו והיה פעיל מאוד בספורט. בעקבות כך אושרה בקשתו להתגייס לגולני. בן שירת בגדוד 13. הצטיין בטירונות. בעת שנשלח לפעולה בעזה היה בעיצומו של מסלול ההכשרה, אך מאחר שהיה לוחם מצטיין בפלוגתו צורף לכוח הלחימה עם מפקד הפלוגה וחייל נוסף, בעת ששאר חברי הפלוגה נותרו בצפון הארץ.

הסב יצחק שהיה קשור מאוד בנפשו לבן, סיפר –" אני זוכר לפני שנתיים, כאשר קבלת צו גיוס ראשון, באת לספר לי בהתלהבות. ישבתי בדיוק עם חברים בגינה ועשינו על האש. סיפרת שאתה מתכוון להתגייס לקומנדו ואם לא אז לגולני וכולם צחקו....אז עניתי להם – "יבוא יום וכולכם תצדיעו לו". אז הנה הגיע היום הזה ואני מבקש מכולם להצדיע לבן". כל הקהל הצדיע בהתרגשות לבן.

בתאריך 8.7.2014 פתחו במבצע "צוק איתן" המבצע החל בעקבות ירי רקטי הולך וגובר מרצועת עזה לעבר אוכלוסייה אזרחית בדרום ישראל, כתגובה ל"מבצע שובו אחים" של צה"ל לאחר חטיפת שלושת הנערים ב-12 ביוני. בתאריך 17 ביולי, נכנסו כוחות קרקעיים של צה"ל לרצועה במטרה לפגוע במנהרות הטרור.

בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד, 20.7.2014, נהרג בן בתקרית נגמ"ש בסג'עייה שברצועת עזה.



בן הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי באשדוד. זאת הייתהכנראה ההלוויה הגדולה אי פעם בעיר אשדוד – למעלה מעשרת אלפים מבני העיר. אילן האב ספד לבנו ואמר – "אני יודע בן שהייתי קשה איתך כדי שתתחשל, אני יודע ששאלת את אימא מפעם לפעם –"אבא גאה בי?". אז אני רוצה לומר לך מה שלא אמרתי לך מעולם – אני הייתי מטורף עליך. לא היה אב גאה ממני."

ראש העיר, יחיאל לסרי סיפר שהכיר את בן אישית ואף בא לכבד אותו בבר המצווה שלו – "במקום שאמשיך ללוות אותך לחופתך, הנה אני עומד כאן כדי ללוות אותך בדרכך האחרונה. נפלת כגיבור בסג'עייה, במקום שממנו שוגרו עשרות טילים לעבר העיר אשדוד. נפלת במשימה שהוטלה עליך, לשמור על הבית לשמור על אשדוד".

מפקד היחידה של בן סיפר שהוא התעקש להיכנס לתוככי הקרב ואמר – "אם לא תכניסו אותי, אני יכנס ברגל בעצמי לעזור לחברים".

הוא הותיר אחריו זוג הורים ושלושה אחים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה