תפריט נגישות

סגן דרור בן ארויו ז"ל

דרור בן ארויו
בן 22 בנפלו
בן רחל ואברהם
נולד ברמת גן
בכ"ג בסיון תשי"א, 27/6/1951
התגייס ב-יולי 1969
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12), חטיבה 5
נפל בקרב
בכ"ו בתשרי תשל"ד, 22/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מוצב החרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 03, שורה: 05, קבר: 01.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

דרור, בן רחל ואברהם, נולד ביום כ"ג בסיון תשי"א (27.6.1951) ברמת-גן. למד בבית-ספר היסודי "זכרון יוסף" בחיפה וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון הריאלי בחיפה. דרור לא היה תלמיד חרוץ יתר על המידה. בתקופת לימודיו אמר לא פעם שהוא רוצה חוויה לכל יום. הוא גילה את יופיו של הכרמל, בנה מטוסים, הרכיב מנועים וצילם הרבה. צילום מעשה-ידיו פורסם ב"שנתון ישראל לאמנות הצילום 1970".

דרור היה הרפתקן במובן הטוב של המלה, תאב-חיים, צמא לחוויות ולרכישת ניסיון-חיים. הוא אהב את הים ואת המדבר, והיה חדור סקרנות, רצון-לגלות ויצירתיות. הכל הכירוהו כאדם חברותי ואוהב את הבריות.

בתקופת הלימודים בבית-הספר התיכון עשה כשנתיים עם משפחתו בארה"ב. שם גילה את העיר הגדולה על יופיה האורבני, למד להכיר אנשים והתפעל מחידושי הטכניקה. היו לו עיניים רואות ומתרשמות, לב מרגיש ומתפעם ולשון עשירה, שידעה להביע את אשר ביקש לומר.

דרור גויס לצה"ל במחצית יולי 1969 והתנדב לחיל-הרגלים. לאחר סיום הטירונות ולאחר שהשלים קורס מ"כים, נשלח לקורס קציני חי"ר וסיימו בהצלחה. הוא הוצב לחטיבת "גולני" בתפקיד מפקד מחלקה והוענקה לו דרגת סגן. הוא היה קצין טוב, מסור ואחראי ומעל לכל, היה אהוב על חייליו. לדברי מפקדו הצטיין בהדרכה והיה בעל אופי נוח. דרור היה גאה על יחידתו והסמל של "גולני"- העץ הירוק עם השורשים בקרקע- לא היה רק על כתפו, אלא גם בלבו. לאחר שהשתחרר מהשירות הסדיר, דרור התקבל ללימודי הנדסה בטכניון בחיפה.

כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים היה דרור בטיול בארה"ב. מששמע על כך הפסיק את הטיול מייד וחזר ארצה. בהגיעו מיהר להצטרף ליחידתו, אשר נערכה להתקפה כדי לכבוש את החרמון.

ביום כ"ו בתשרי תשל"ד (22.10.73), נפל דרור בקרב על כיבוש החרמון והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחיפה.

השאיר אחריו הורים ואחות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה