תפריט נגישות

סמ"ר יהודה בן יוסף ז"ל

יהודה בן יוסף
בן 22 בנפלו
בן דבורה וברוך
נולד בקרית ארבע
בי"ח בתשרי תשמ"א, 28/9/1980
התגורר במעלה אדומים
התגייס ב-מרץ 2000
שרת בחטיבת גולני אגוז
נפל בעת שירותו
בט' באדר ב' תשס"ג, 13/3/2003
מקום נפילה: פני חבר (הר חברון)
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
אזור: מח, חלקה: ח, שורה: א, קבר: 10.
הותיר: הורים וארבעה אחים - אשר, רעות, מלכיאל ושירה

קורות חיים

בן דבורה וברוך. נולד ביום י"ח בתשרי תשמ"א (28.9.1980) בקרית ארבע. בן בכור להוריו ולו ארבעה אחים.

יהודה גדל בקרית ארבע. בהיותו בן שמונה עברו בני המשפחה להתגורר בשכונת גילה בירושלים ולאחר מכן הקימו ביתם במעלה אדומים. הוא השתלב בלימודי בית ספר יסודי ב"חורב" והמשיך לישיבה התיכונית האזורית בבית אל השייכת לבני עקיבא.

צנוע ונעים הליכות היה, מסביר פנים ואהוב. פעיל בתנועת הנוער "בני עקיבא", תחילה כחניך ובהמשך כאחד המדריכים.

אופיו היה נוח והתנהלותו היתה ערכית ומכבדת. מגיל צעיר בלט באהבתו הגדולה לארץ ישראל, נהנה מאוד לטייל, לחקור ולגלות ברגליו פינות חמד ומקומות יפים לבלות בהם. "יהודה אהב מאוד את ארץ ישראל" סיפרו חבריו, "הוא לימד אותנו על מולדתנו היפה ועל ה'קנטות' שבה (זוהי מילה שבה נהג לתאר מקום יפה שמצא). הלכנו בעקבותיו למעיינות, לנחלים ולכל מיני מקומות שבלעדיו לא היינו יודעים שהם קיימים".

טרם גיוסו לצה"ל למד כשנתיים במכינה הקדם צבאית "מגן שאול" בנוקדים שבגוש עציון. בלט בקרב חבריו ברצונו העז ללמוד ולהתגייס, לא מתוך חובה כי אם מתוך אידיאולוגיה, אמונה שלמה ורצון עז לתרום ולעשות ככל יכולתו למען הגנה על העם והמולדת אותם כה אהב.

ביום 13.3.2000 התגייס לצה"ל והתנדב לשירות כלוחם בחטיבת "גולני", עבר גיבוש בהצלחה והתקבל ליחידת "אגוז". עבר הכשרות שונות, סיים בהצלחה קורס חובשים ושימש תקופה כמ"כ (מפקד כיתה) טירונים.

במסגרת שירותו הצבאי, לקח חלק עם יחידתו במבצעים שונים. בין היתר, השתתף בפעילות מבצעית באזור ג'נין. יהודה הרג באופן אישי את ראש הזרוע הצבאית של חמאס בג'נין, כאשר האחרון הסתער על חדר הפיקוד הקדמי (חפ"ק) של היחידה.

"הצדיק של המשפחה" נהגו לכנותו חבריו לצוות. יהודה הקפיד לשמור על קיום מצוות ולימוד תורה גם במהלך השירות, נהג לאתר את בית הכנסת הקרוב לאזור הפעילות, בירר מהן שעות התפילה בו ועשה כן לצד מקצועיות ומסירות אין קץ למשימותיו הצבאיות.

אהבתו לטבע ולטיולים לא שככה עם גיוסו, הוא ביקש להמשיך ולטייל ברחבי הארץ שכה אהב כל אימת שיכול היה ואף נהג לארגן טיולים עבור חבריו לצוות. "כולנו ידענו שאם יש טיול - יהודה הוא זה שמארגן אותו" סיפרו, "בימי שישי כשכולם היו מתפזרים הביתה, הוא היה עומד בפתח החדר ושואל: 'מי בא למעיין?', זה לקח קצת זמן אבל לבסוף לא היה יום שישי בלי מעיין ונרגילה".

בתחילת חודש מרץ 2003 התנדב יהודה יחד עם סגן דורון יואב לאבטח מתקן של המועצה האזורית "הר חברון" ב"גבעת האנטנה", השוכנת כקילומטר וחצי מהיישוב מעלה חֶבֶר. בתקרית ירי שאירעה מול כוח צה"ל סמוך נהרגו יהודה וסגן משנה יואב דורון מאש כוחותינו שחשבו בטעות שהם מחבלי חמאס.

סמל ראשון יהודה בן יוסף נפל בעת שירותו, ביום ט' באדר ב' תשס"ג (13.3.2003). בן עשרים ושתיים בנפלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין גבעת שאול בירושלים. הותיר הורים וארבעה אחים.



חלומו של יהודה לאחר שחרורו היה לטייל בארץ, להתנחל ולרעות צאן, אך הוא לא זכה להגשים את חלומו.

על מצבתו כתבו אוהביו: "יְהוּדָה אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ יָדְךָ בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ" (בראשית מ"ט ח'). והוסיפו: "ישר לב, בעל אמונה, שם מבטו לא-ל. חי בפשטות, באהבת תורה ואהבת הבריות. מחובר לאדמת ארצנו הקדושה. עלה בקדושה ובטהרה לגנזי מרומים".

אימו דבורה כתבה: ""יהודה זכה לאריכות ימים, ניצל כל רגע בחייו לעבודת ה'. חייו היו קודש וגילוי אור אלוקי ומתוך כך עלה בסערה השמיימה. תהיי נשמתו צרורה באור גדול, זיכרו עוד חי ברוחנו, בנשמתנו עד עולם. 'מדי דברי בו זכור אזכרנו עוד' (ירמיהו ל"א י"ט)".

בטקס האזכרה אשר נערך באתר ההנצחה לחללי סיירת "אגוז", נשאו חבריו דברים לזכרו: "כבר שבעה חודשים חלפו בלעדיך, ועדיין אנחנו מתקשים להאמין שאתה לא איתנו. הרי בדיוק במקום הזה הפכנו לצוות, למשפחה גדולה ואוהבת, משפחה שמעולם לא חלמה שהיא לא תישאר שלמה.

רצינו לספר עליך בכמה מילים אבל איך אפשר בכל כך מעט מילים לספר כל כך הרבה?

אחת התכונות שבלטה אצלך יותר מכל זוהי הצניעות, תכונה עליה שמרת גם במצבים קשים בצבא. הצלחת לגעת אצל רבים מאיתנו בנקודות החשובות והשפעת בדרכך המיוחדת על כל אחד ואחד מאיתנו. ההשפעה הזאת נמשכת גם היום דרך המשפחה שלך, שבה גדלת וקיבלת את ערכיך.

נמצאים אנו בחג הסוכות, תקופה בה אדם יוצא מדירת הקבע לדירת ארעי. בזמן זה מתנתק אדם ממירוץ החיים, מהמסגרת הקבועה שלו ומקדיש רגע לנקודות פנימיות בחייו, ערכיו ושאיפותיו... יושבים אנו בחג זה בדירת ארעי ומנסים להפנים את הרעיון שבחיים לא הכל קבוע ונצחי אלא בר חלוף, אך אי אפשר לתאר כמה קשה לדבר עליך בלשון עבר...

תרמת המון למשפחה, תמיד משכת למעלה, ובמקביל כיוון אותנו לדרך הישר... אנחנו אבלים אך באותה מידה גאים, גאים שהיינו לחלק מהמשפחה שלך... תישאר בליבנו תמיד".

יהודה מונצח באתר ההנצחה של חטיבת "גולני" בצומת גולני וברשת, באתר הנצחה לחללי סיירת "אגוז" בהר חרמון (שמורת טבע) ובבית "יד לבנים" בירושלים. לזכרו ולזכרו של יואב דורון הוקם מצפה זי"ו (זיכרון יהודה ויואב) במקום בו נפלו המכונה גם ("גבעת האנטנה") זוהי נקודת תצפית ואנדרטה הממוקמים כ – 10 קילומטרים דרומית לקרית ארבע. מדי יום שישי מתקיימת תפילה במקום של בני משפחה וחברים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה