תפריט נגישות

סמ"ר אדוארד קורול ז"ל

אדוארד קורול
בן 20 בנפלו
בן אירנה ורומן
נולד במולדובה
בי"א בתמוז תשמ"א, 13/7/1981
התגורר באשדוד
התגייס ב-14.3.2000
שרת בחטיבת גולני, חיל רפואה אגוז
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ד באדר תשס"ב, 8/3/2002
מקום נפילה: טול כרם
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: אשדוד
הותיר: הורים ואח - אילן

קורות חיים

בן אירנה ורומן. נולד ב- י"א תמוז תשמ"א 13.7.1981 במולדובה, בעיר בנדרי. כשהיה בן עשר עלתה המשפחה לארץ והתיישבה באשדוד. כאן נולד אחיו אילן.

אדוארד, אדי בפי כל, החל את לימודיו בארץ בבית הספר היסודי "אחדות". המשיך לבית ספר "שז"ר" ולתיכון מקיף א' באשדוד.

אדי בלט תמיד בין כולם, לא רק בשל גובהו הרב (1.98 מטר) אלא גם בגלל הרוגע הפנימי יוצא הדופן, שנראה לעין במצבים קשים במיוחד, הוא תמיד נהג להציב לעצמו אתגרים ויעדים שנראו בהתחלה כבלתי ניתנים להשגה, אך בכל פעם הצליח להשיגם ולהוכיח שזה אפשרי.

כוח הרצון מאוד אפיין את אדי, ובלט בכל מעשיו.

אדי היה בחור שניתן לסמוך עליו תמיד בעיניים עצומות. בוגר ואחראי, ויחד עם זאת חייכן ומצחיק, תמיד היה החוליה המקשרת בין כל החברים.

בחודש מרס 2000 התגייס אדי לצה"ל. לפני הגיוס הוצע לו, הודות לציוניו הטובים, להמשיך ללמוד במסגרת העתודה האקדמית, אך אדי העדיף להתגייס ליחידה מובחרת ובכך לשרת את מולדתו בצורה שהאמין שהיא הטובה ביותר. הוא השקיע מאמצים רבים באימוני כושר גופני, השתתף בגיבושים ובמיונים ומשנתקל בסירובים לא התייאש ופנה לדרגים הגבוהים ביותר. בין היתר לרמטכ"ל ולראש הממשלה, ואכן אדי שובץ לחטיבת גולני ומשם הגיע ליחידה המובחרת "אגוז".

בספטמבר 2001 סיים אדי את מסלול הלוחם וצורף לפלוגה מבצעית. במהלך שירותו השתתף בפעילויות מבצעיות רבות. הוא שימש כחובש הצוות וזכה בהערכה רבה על בקיאותו ומקצועיות. סיפר מפקדו: "אדי היה אחד הלוחמים החזקים ביחידה. גובהו ועוצמתו הפיזית היו לשם דבר, בה בעת, הייתה נפשו זכה ורכה כשל ילד. תמיד נהג כלפי הסובבים אותו בסובלנות וברגישות. אהב לעזור ולסייע. היה ישר ואהוד על מפקדיו וחבריו - חייל למופת".

ביום כ"ד אדר תשס"ב 8.3.2002 נפל אדי בפעילות מבצעית בשומרון בעת פעילות באזור טול כרם הוא נפגע מירי מחבלים ונהרג. בן עשרים היה בנפלו. לאחר מותו הועלה לדרגת סמ"ר.

הותיר אחריו הורים ואח.



"יהי זכרו ברוך"

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה