תפריט נגישות

סמל עזרא דיביקר ז"ל

עזרא דיביקר
בן 23 בנפלו
בן שמחה ויצחק
נולד בהודו - בומביי
בכ"ד בטבת תשי"ט, 4/1/1959
התגורר בבאר שבע
התגייס ב-נובמבר 1976
שרת בחטיבת גולני גד' חי"ר 8119
נפל בקרב
בא' באב תשמ"ב, 21/7/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: אגם קרעון
באזור לבנון
מקום קבורה: באר שבע
הותיר: הורים, אחות ושני אחים

קורות חיים

בן שמחה ויצחק, נולד ביום כ"ד בטבת תשי"ט (4.1.1959) בעיר בומביי שבהודו. עזרא עלה לארץ עם משפחתו בשנת תשכ"ו. המשפחה השתקעה בבאר-שבע, ועזרא החל את לימודיו בבית-הספר היסודי "תלמים" בעיר. הוא היה תלמיד טוב, והצטיין בספורט - בעיקר במשחק הכדורגל. חבריו למשחק כינו את עזרא בשמות שחקנים ידועי-שם, כגון: פלה ושפיגלר. לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי, הוא התקבל לפנימיית כפר הנוער הדתי בכפר חסידים, ולמד בה שנתיים. גם כאן הצטיין עזרא בספורט, וזכה לתעודות הוקרה על השתתפותו בתחרויות באתלטיקה קלה. עד לגיוסו, עבד עזרא ב"בית-החייל" בבאר-שבע ותרם את חלקו לכלכלת המשפחה.

עזרא גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1976, והתנדב לשרת בחטיבת "גולני". לאחר הטירונות הוא עבר קורס רובאים, קורס מ"כים חי"ר, קורס קשרים גדודיים וקורס מש"קי קשר, ובסיומם הועלה לדרגת סמל ונתמנה להיות קשר מ"פ. הוא נטל חלק עם חטיבתו במבצע ליטני, ועוטר ב"אות השירות המבצעי". עזרא אהב את חיי הצבא והתגאה בשירותו. בביתו מצויים אלבומים מרובים, ובהם מתועד שירותו הצבאי בתמונות ובמלל. בתעודת השחרור מהשירות הסדיר צוינה התנהגותו כ"טובה מאוד", והערכת מפקדיו על שירותו הייתה: "חייל מסור ואחראי, מסודר ונקי, מפגין מומחיות במקצוע, בעל כושר ארגון, חייל יסודי וממושמע, מהיר תפיסה".

מיד לאחר שחרורו מהשירות הסדיר, נתקבל עזרא לעבודה ב"בית החייל" בבאר-שבע. הוא היה מסור לעבודה, התקדם יפה וזכה להערכת חבריו לעבודה והממונים עליו. בתחילת 1982, הכיר עזרא את רינה מדימונה. השניים בילו יחדיו, התקשרו זה לזה ותכננו לבנות להם עתיד משותף. כחודש לאחר פרוץ מלחמת שלום הגליל נקרא עזרא לשירות מילואים פעיל, ונשלח ללבנון.

ביום א' באב תשמ"ב (21.7.1982), נפל סמל עזרא בקרב בלבנון והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בבאר-שבע. הוא השאיר אחריו הורים, אחות ושני אחים.

בתיקו האישי נרשמה לאחר נופלו ההערכה הבאה: "שימש כמש"ק קשר פלוגתי. בחור מופנם ושקט, אהוב ומקובל על חבריו הן בשל ענוותנותו והן בשל אהבתו לעזור לחבריו. הוא היה בעל ידע רב בתחום הקשר, שעליו היה אחראי, ובכל תחום וענין ביחידה בה שירת".

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "הוא בלט בתחום תפקידו ומסירותו הרבה לחבריו וברוח התנדבות, עזרא הי"ד היה אהוב ומקובל על חבריו, הצטיין בענוותנותו ובשקט הנפשי עליו שמר בכל עת".

הוריו הציבו לזכרו לוח זיכרון, מעוצב בצורת שני לוחות הברית, בבית-הכנסת "מגן אברהם" בבאר-שבע.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה