תפריט נגישות

טוראי עמיאסף רסקי ז"ל

עמיאסף רסקי
בן 25 בנפלו
בן צפורה ואהרון דוד
נולד בראש פינה
בכ"א בשבט תרפ"ג, 7/2/1923
התגורר בכפר קיש
שרת בחטיבת גולני, הגנה
נפל בקרב
בב' בסיון תש"ח, 9/6/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סג'רה-לוביה
באזור הגליל
מקום קבורה: ראש פינה

קורות חיים

בן אהרן-דויד וצפורה. נולד בכ"א בשבט תרפ"ג (7.2.1923) בראש-פינה.

סיים את בית-הספר העממי בראש-פינה והמשיך בקולג' הסקוטי בצפת. עבד כמנהל הדואר במטולה במשך שלוש שנים ובמלחמת-העולם השנייה התגייס לצבא הבריטי. עוד בנעוריו הצטרף ל"הגנה", עבר קורס לקשרים ושימש כאתת במושבה בה נולד וגדל. בשנת 1941, בעת פלישת הבריטים לסוריה וללבנון, עזר ל"הגנה" בהעברת הנשק משטחי-ההפקר למשקי הסביבה. כשהבריטים נסוגו מחזית עמק-עיון ותושבי מטולה נצטוו לעזוב את המושבה נשאר הוא, עם אחדים מבני-המושבה, במקום עד שהגיעה תגבורת. בשורות הצבא הבריטי שירת באיטליה, הולנד ובלגיה והשתתף בהגשת עזרה וסעד לניצולים מכבשני-הנאצים. עם שחרורו מן הצבא חזר לארץ. התיישב בכפר-קיש ושם בנה את קן-משפחתו.

במלחמת-השחרור התייצב להגנת הישובים העברים בפני התקפות הערבים. השתתף בקרב לכיבוש הכפר הערבי לוביה. הפעולה לא הוכתרה בהצלחה, כי כוחות גדולים של קאוקג'י הגיעו כתגבורת לערבים התוקפים.

ביום ב' בסיון תש"ח (9.6.1948) התנדב עמיאסף לפרוץ את השרשרת שסגרה והלכה על המגינים. בזריקת רימוני-יד, שפגעו בכוחות הערביים, איפשר את נסיגת חבריו, אך כדור אויב פגע בראשו והוא נפל חלל. היה קבור בכפר-קיש. ביום ה' בניסן תשי"ד (8.4.1954) הועבר למנוחת-עולמים לבית-הקברות הצבאי בראש-פינה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה