תפריט נגישות

טוראי חנניה כהן ז"ל

חנניה כהן
בן 21 בנפלו
בן תמר ומכלוף
נולד במרוקו
בתש"ז, 1947
התגורר בברוש
התגייס ב-פברואר 1966
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בעת שירותו
בט' באדר תשכ"ח, 9/3/1968
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: עפולה
אזור: 01, חלקה: 02, שורה: 03, קבר: 04.

קורות חיים

בן מכלוף ותמר. נולד בשנת תש"ז (1947) במרוקו. בגיל חמש נתייתם מאמו. לאחר שנתיים, בשנת 1953, עלתה המשפחה לארץ וחנניה התחיל ללמוד בבית-הספר היסודי הדתי במושב ברוש שבחבל תענך אשר בו התיישבה המשפחה. חנניה היה פעיל באירגוני ספורט ואהב לבקר במשחקי הספורט השונים במושב. אחרי שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי לא המשיך בבית-ספר תיכון בגלל המצב הכלכלי בבית וחוסר ידיים עוזרות במשק. חנניה נרתם לעבודה עד שנת 1962, בה עזבה המשפחה את מושב ברוש ועברה למושב מלאה שבאותו חבל ארץ. גם פה עבד במשק במסירות ובנאמנות ועזר למשפחה בפרנסתה.

חנניה היה טוב לב ונדיב לכל ולכל חבר שביקש את עזרתו מילא את מבוקשו. חביב ועליז היה בעיני חבריו ובשעה שהגיע תאריך גיוסו בפברואר 1966 התייצב ברצון בלי שביקש דחייה כלשהי. בשכר מקצועו כנהג אמר לבוא לעזרת משפחתו גם לאחר שיגמור את שירות החובה, אך הוא לא הגיע לאותו יום. כי ביום י"ט באדר תשכ"ח (9.3.1968) נפל בשעת מילוי תפקידו ברמת הגולן. הובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בעפולה.

מפקד יחידתו כתב במכתב התנחומים להוריו כדלהלן: "חנניה היה שקט מטבעו וביצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר, בשקט וברוח טובה. אי לכך היה מטובי הנהגים ביחידה, אשר לא פסק מעמלו ביום ובלילה, בנהיגה לכל מקום אשר נדרש ובטיפול קפדני ברכב. לא במהרה ישכחו מפקידו וחבריו את דמותו כחייל למופת וכחבר נאמן".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה