תפריט נגישות

טוראי אלמוג כבלרה (חדד) ז"ל

אלמוג כבלרה
בן 19 בנפלו
בן אליזבט ודני
נולד בבאר שבע
בי"ז באלול תשל"ה, 24/8/1975
התגייס ב-דצמבר 1993
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בעת שירותו
בי"ח באדר תשנ"ד, 28/2/1994
מקום קבורה: באר שבע
חלקה: 05, שורה: 05, קבר: 08.
הותיר: הורים, אחות - שרון ואח - ראודור

קורות חיים

בן אליזבט ודני. נולד בבאר שבע ביום י"ז באלול תשל"ה (24.8.1975). בן שני למשפחה בת שלושה ילדים. אלמוג גדל בבאר שבע, שם למד בבית-הספר היסודי "שזר" עד כיתה ח'. את לימודי התיכון בבית-הספר "מקיף ג'" סיים לאחר שתי שנות לימוד.

כשנתיים עבד בנגרייה ובו בזמן אף שימש כסולן ונגן גיטרה בלהקת הרוק "אסוואד". בשעותיו הפנויות שיחק כדורסל, צייר ופרט על גיטרה. בעיסוקו זה באה לידי ביטוי אהבתו למוסיקה. אלמוג הלחין שירים ואף עסק בעיבודם. הייתה זו תקופה של גמיאת מלוא הנאות הנעורים: בילויים עם חברים וחברות, נגינה ומסיבות. בחור חסון היה, המתנשא לגובהה של מטר תשעים וחמש ואקטיבי מאוד. חברים וחברות, נגינה ומסיבות. בחור חסון היה, המתנשא לגובה של מטר תשעים וחמש ואקטיבי מאוד.

בתחילת חודש דצמבר 1993 גויס אלמוג לצה"ל. את הטירונות עשה בגולני והספיק להשתתף במסע ובטקס ההשבעה. הייתה לו מוטיבציה גבוהה מאוד להצליח בצבא, כשהוא מ שרת כלוחם. בחופשותיו נהג לספר לבני המשפחה על השירות ולשתף אותם במה שעובר עליו בתקופת הטירונות. חבריו לשירות אהבו אותו בשל חוש ההומור שלו, והוא הצליח להתחבב על כולם ובכלל זה גם על מפקדיו.

קשר הדוק וחם היה לו עם בני משפחתו ובייחוד עם אימו, שאת מאכליה אהב במיוחד. אלמוג היה בקשר טלפוני כמעט יומיומי עם הבית. גם הקשר לאחיו היה מיוחד, ובעיתות פנאי עזר לו בלימודים, בעיקר במקצועות המתמטיקה, האנגלית וההיסטוריה. את חייו לאחר תום השירות כבר תכנן לעצמו. חלומו היה לנסוע לטייל במזרח הרחוק, ולאחר מכן לפתוח חנות למכירת כלי נגינה, תחום שהכירו.

ביום י"ח באדר תשנ"ד (28.2.1994) נפל בעת שירותו. בן תשע עשרה היה בנפלו. הותיר אחריו הורים, אחות שרון ואח ראודור. אלמוג הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בבאר-שבע. במכתב ניחומים למשפחה כותב מפקד היחידה: "אלמוג חלם להשתייך למשפחה ייחודית, משפחת גולני... והיה גאה מאוד על כך. בחיי היום יום בלט מאוד אלמוג בתוך חבריו, היה בעל מוטיבציה ורצון עזים לשרת בגולני עם הרבה מצב רוח טוב ושמחת חיים. גם באופיו בלט אלמוג כאדם ישר, כן וישיר כלפי הסובבים אותו עם כישרון ואהבה נדירים למוסיקה, ואף סיפר לחבריו על חלומותיו לעתיד בעולם המוסיקה..."

חבריו ללהקה הקדישו ערב לזכרו ואף נטעו ח"י עצים לזיכרו ליד מודיעין בחורשת "עד". שמו הונצח בבית יד-לבנים בבאר-שבע ובמוזיאון גולני.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה