תפריט נגישות

רב"ט ישראל מחדון ז"ל

ישראל מחדון
בן 20 בנפלו
בן כדיה ואהרון
נולד בכפר גבירול
בב' בכסלו תשי"ד, 9/11/1953
התגייס ב-9.2.1972
שרת בנח''ל גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בקרב
בה' בסיון תשל"ד, 26/5/1974
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: רחובות
חלקה: 03, שורה: 12, קבר: 09.
הותיר: הורים, שתי אחיות ואח

קורות חיים

בן אהרון וכדיה. נולד ביום ב' בכסלו תשי"ד (9.11.1953) בכפר-גבירול. למד בבית-הספר היסודי 'מורשת' שבמקום והמשיך בבית-הספר התיכון המקצועי שבאשדוד, במגמה של מסגרות. עד שגויס לצה"ל, עבד כמסגר וסייע לפרנסת המשפחה. ישראל היה נער צנוע ושקט, תלמיד שקדן ומסודר, שהתחבב על מוריו ועל חבריו לספסל-הלימודים. אהב חברה והיה מוקף ידידים וחברים רבים. היה בעל קסם אישי, מקור של שיחה והתרוממות-רוח. חבריו וידידיו אהבוהו בגלל טוב-לבו, נדיבותו ואדיבותו. בכל-עת היה מוכן להגיש עזרה וסיוע לכל נזקק. ישראל היה מלא שמחת חיים, בעל חוש-הומור מפותח והשרה סביבו אוירה טובה ולבבית. היה מקור של שמחה ועליצות למשפחתו, שאהב אותה ובילה עמה את כל זמנו הפנוי. הוא הקדיש זמן רב לבתה הקטנה של אחותו ובחסכונותיו הצנועים רכש מתנות ששימחו את לבה.

ישראל גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1972 והתנדב לחטיבת גולני. לאחר הטירונות הוצב בגדוד 'הבוקעים הראשון' של החטיבה. במלחמת יום-הכיפורים לחם, יחד עם חבריו ליחידה, בקרבות הבלימה וההבקעה מול האויב הסורי ברמת הגולן. אחרי-כן לחם בקרבות מלחמת-ההתשה. הוא התגלה כלוחם מעולה, שניחן בקור-רוח ובשקט נפשי וידע לעודד את חבריו ליחידה גם בשעות הקשות של הקרב. ביום ה' בסיון תשל"ד (26.5.1974), בהפגזת האויב על כוחותינו, נפגע ישראל ונפל. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין שברחובות. השאיך אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

במכתב-תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "בנכם ישראל מילא את מה שהוטל עליו בשקט, באחריות ובמסירות. בזכות ישראל וחיילים כמוהו, יודעים שיש על מי לסמוך ובמי לבטוח."

חבריו ליחידה הוציאו לאור חוברת לזכר חללי גדוד 'הבוקעים הראשון' שנפלו במערכה, ובה דברים על דמותו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה