תפריט נגישות

רב"ט ויליאם "נני" אוזן ז"ל

ויליאם אוזן
בן 20 בנפלו
בן פרחה ואמיל
נולד בטוניסיה
בז' בתשרי תשי"ג, 26/9/1952
התגורר בלוד
התגייס ב-נובמבר 1969
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בקרב
בז' בתשרי תשל"ג, 14/9/1972
מקום נפילה: הר דב
באזור לבנון
מקום קבורה: לוד
חלקה: 1, שורה: 02, קבר: 08.

קורות חיים

ויליאם, בן פרחה ואמיל. בשנת 1951 עלה ארצה עם משפחתו שהשתקעה בלוד. לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי-דתי "מאיר" בלוד, נתקבל לעבוד כשוליה במסגריה במחנה ישראל ליד לוד. שם למד את המקצוע והיה למסגר מעולה. היו לו "ידי זהב" והוא אהב לצבוע ולאייר. וילאם היה בחור נאה. הוא היה טוב לב ועליז למרות שהמצב הכלכלי בביתו היה קשה. הוא היה חובב ספורט והמריץ את חבריו הרבים בשכונה לשחק בכדורגל. הוא היה מארגן את חבריו בפעולות חברתיות שונות, כגון טיולים וביקורים מאורגנים בדיסקוטקים.

הוא התגייס לצה"ל במחצית נובמבר 1969 והוצב לחטיבת "גולני". עם חבריו-לנשק בחטיבה עמד על משמר ביטחון ישראל בגזרות השונות. הוא היה חייל ממושמע שהצטיין בכל מעשיו ועל כך זכה בהערכת מפקדיו. גם למשימה האחרונה שממנה לא חזר נבחר בזכות היותו חייל מעולה ובעל נסיון רב.

ביום ז' בתשרי תשל"ג (11.9.1972) נפל רב"ט וילאם בקרב באיזור ג'בל סומק ליד הר-דב. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בלוד.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "נני השתייך ליחידה לוחמת, הנושאת בעול בטחון ישראל בגזרות ואף בפעולות מעבר לגבול שהשתיקה יפה להן. במרבית פעולות אלה נטל וילאם חלק נכבד. גם את שירותו השגרתי וגם את מילוי המשימות המיוחדות עשה תוך התנהגות מופתית ראויה לכל שבח. היחידה איבדה אחד מטובי לוחמיה-חבריה".

משפחתו הנציחה את זכרו בהכניסה ספר-תורה, ספרי זוהר ולוח-שיש על-שמו לבית-הכנסת "אלי כהן" בלוד.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה